رونمایی سازمان آتش نشانی گلستان از تجهیزات تخصصی«CBRN»

شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان با اعلام این مطلب، از توانمندی سازمان در مقابله با حوادث شیمیایی، بیولوژیک و پرتویی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ محمد سلگی خاطر نشان ساخت: این تجهیزات منحصر به فرد از امکانات ویژه‌ای همچون دستگاه ضدعفونی کننده بخارساز، لباس حفاظت فردی میکروبی فشار مثبت، دستگاه تب سنج، حسگرهای شناسایی علائم هوشیاری، چادر ایزوله، برانکارد و... برخوردار است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر گلستان ادامه داد: با مجهز شدن سازمان به تجهیزات تخصصی   «CBRN»  با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گلستان، این مرکز در زمینه مقابله با حوادث شیمیایی، بیولوژیک و پرتویی توانمند شده است.

به گفته وی  نیروهای عملیاتی آتش نشانی با استفاده از این تجهیزات، از این پس می توانند در مجاورت مناطقی که دچار آلودگی میکروبی و شیمیایی شده اند، مستقر و برای نمونه برداری و آزمایش از مصدومین و مجروحین احتمالی فعالیت داشته باشند.

 سلگی در پایان خاطر نشان ساخت: دغدغه جدی ما در حوزه ایمنی شهری رسیدن به حد مطلوب ایمنی در حوزه خدمات و بحران های شهری است.

شایان ذکر استCBRNمخفف کلمه های chemical biological radiation nuclar explosive که به معنای مقابله با خطرات شیمیایی، بیولوژیکی، میکروبی، رادیواکتیویته و  پرتوافکنی ‌می باشد.

 

نمایش ادامه آرشیو