تجمعات چهارشنبه سوری و دست به دست شدن مواد محترقه، سلامت خانواده ها را تهدید می کند.

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

سرپرست شهرداری گلستان با بیان اینکه شرکت در مراسم چهارشنبه‌سوری امکان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد از شهروندان خواست هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مراسم چهارشنبه آخر سال جاری، به دلیل همزمانی خطرات مواد محترقه و انتشار ویروس کرونا، با مراسم‌های سال گذشته متفاوت بوده و خانواده‌ها باید از مشارکت در آن اجتناب ورزند.

کورش خالقی با تاکید بر تقدم سلامت مردم بر پاسداشت سنت چهارشنبه آخر سال، ‌گفت: ‌برگزاری تجمع‌ها و جشن‌های چهارشنبه سوری موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا و شعله‌ور شدن ویروس این بیماری می‌شود و بر این اساس مردم باید همچنان در خانه بمانند.

وی افزود: بیماری ویروسی کرونا در مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) به دلیل دست به دست شدن مواد محترقه و همچنین تجمعات انسانی، سلامت خانواده‌ها را تهدید می کند.

سرپرست شهرداری گلستان تصریح کرد: در شرایطی که مراکز درمانی درگیر مداوای بیماران مبتلا به کرونا هستند، اگر حادثه‌ای در اثر انفجار و آتش سوزی رخ دهد، فرد مصدوم از روی ناچاری باید وارد این مراکز درمانی شود و همین موضوع نیز احتمال ابتلای فرد مصدوم به ویروس کرونا را افزایش داده و از طرفی بار مضاعفی به نیروهای درمانی و پرستاران بیمارستان ها و درمانگاههای شهرستان بهارستان تحمیل می کند.

خالقی در پایان یادآور شد: کلیه آتش نشانان شهر گلستان در 10 نقطه از شهر در آماده باش کامل خواهند بود تا در صورت بروز حوادث احتمالی در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر باشند.

نمایش ادامه آرشیو