تعطیلی یک واحد صنعتی آلاینده در پی رسیدگی به شکوائیه مردمی در بهارستان

یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از تعطیلی یک واحد صنعتی آلاینده در رسیدگی به شکایات مردم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان به نقل از فرمانداری شهرستان بهارستان؛ شیدا اکار گفت: شکایات تلفنی از یک واحد صنعتی در مجاورت منطقه مسکونی در روستای همدانک که در زمینه مخمل پاشی فعالیت داشت و موجبات آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در منطقه را فراهم نموده بود، کارشناسان این اداره طی پایش ویژه به واحد مذکور مراجعه  که با مشاهده آلودگی در فعالیت،  عدم ادامه کار آن صورتجلسه و تعطیل شد.
وی افزود: همچنین در ادامه گشت و پایش علاوه بر بررسی وضعیت عملکرد زیست محیطی واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان، از سپتیک پساب یک واحد دامداری و یک واحد صنعتی نمونه برداری صورت گرفت که جهت سنجش میزان آلایندگی به آزمایشگاه معتمد ارسال شد.
آکار تصریح کرد: مسلما در صورت عدم تطابق نتایج با استانداردهای زیست محیطی، برای واحد متخلف اخطاریه صادر و ابلاغ خواهد شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان با بیان اینکه بدلیل عدم آشنایی برخی افراد با ضوابط و مقررات زیست محیطی و یا تخلف افراد سود جو  مواردی از آلودگی در شهرستان ایجاد می گردد از شهروندان محترم درخواست نمود در صورت مشاهده  فعالیت های آلاینده و مغایر با ضوابط زیست محیطی موارد را به این اداره اطلاع دهند.

نمایش ادامه آرشیو