قرائت زیارت پرفیض عاشورا و برگزاری کلاس درس اخلاق امام جمعه محترم در شهرداری گلستان

پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶

مراسم پرفیض زیارت عاشورا جلسه درس اخلاق امام جمعه بخش گلستان در شهرداری گلستان با حضور مسئولین و پرسنل شهرداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین صفایی امام جمعه گلستان در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولین و کارکنان شهرداری برگزار شد مواردی در مورد پدیده بد گمانی یا سوء ظن بیان نمود.

حجت الاسلام صفایی در این خصوص گفت: پدیده بد گمانی یا سوء ظن از آموزه هایی است که در اسلام به آن توجه ویژه ای شده است. سوء ظن مسأله ای است که ریشه در روان آدمی دارد و قرآن کریم و روایات از زوایای مختلف آن را بررسی کرده اند.

وی افزود: این بیماری هم در اخلاق اسلامی و هم در اعتقادات تاثیر گذار است یعنی انسان بد گمان گاه در محیط اجتماعی خود به هم نوعان خویش سوء ظن دارد و هم گاه به رحمت الهی.

امام جمعه بخش گلستان اضافه نمود: مراتب سوء ظن را در بد گمانی به افعال و صفات خداوند، بد بینی نسبت به مردم، بد گمانی غیر ارادی، درمان راه در تقویت اعتقاد، توجه به مفاسد بدگمانی نسبت به خدا و روش تحصیل خوش گمانی به معبود دانسته ایم.

شایان ذکر است: خداوند متعال در قرآن مجيد می فرمايد: «يا ايّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجتَنِبُوا كَثيرا مِن الظَّنِّ إنَّ بَعضَ الظَّنِّ إثْمٌ و َلاتَجَسَّسُوا وَ لايَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ و َاتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ تَوّابٌ رَحِيم» ای كسانی كه ايمان داريد، از بسياری گمانها بپرهيزيد كه بعضی گمانها گناه است و نيز هرگز (از حال درونی هم) تجسس نكنيد و غيبت يكديگر نكنيد آيا كسی از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد البته از خوردن آن نفرت و كراهت داريد ( پس بدانيد كه صورت واقعيه غيبت مؤمن چنين است) و از خدا پروا داشته باشيد كه خدا توبه پذير و مهربان است. (سوره حجرات، 12)

نمایش ادامه آرشیو