جلب مشارکت مردم در برنامه های شهری، توسعه شهر در ابعاد گسترده را به همراه دارد

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

شهردار گلستان ضمن مهم برشمردن تعامل میان شهروندان و مسئولان، گفت: جلب مشارکت مردم در برنامه های شهری، توسعه شهر در ابعاد گسترده را به همراه دارد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس بهروز کاویانی با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات مدیریت شهری جهت فراهم آوردن رفاه شهروندان صورت می گیرد، باید زمینه مشارکت گسترده مردم در برنامه ها و رویکردهای مختلف شهری فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، توسعه و بهره وری در مدیریت شهری را تضمین می کند، افزود: این مهم همچنین به سرعت بخشیدن به فعالیت های شهری و افزایش کارایی و انسجام کمک می کند.
 شهردار گلستان با تاکید بر اینکه جهت دستیابی به اهداف شهری، باید از قابلیت ها و ابتکارات شهروندان استفاده شود، شناخت کافی نسبت به نیازهای شهروندان را از جمله رویکردهای مهم و اساسی در مدیریت شهری خواند و گفت: استفاده از ابتکارات شهروندان و توجه به نظرات آنان در اجرای طرح های مختلف خدماتی موجب گام برداشتن مسئولان در مسیر سیاست ها و اهداف مدیریت شهری می شود.
کاویانی اضافه کرد: مشارکت شهروندان در اجرای طرح های مختلف مدیریت شهری همچنین موجب بسط توانایی های مردمی، تقویت اعتماد میان مردم و مدیریت شهری، تقویت هویت شهری و احساس تعلق شهروندان به شهر می شود.
 
شهردار گلستان در پایان سخنان خود بر ضرورت بسترسازی عدالت اجتماعی و شهروندی تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم موجب همبستگی اجتماعی و ارتقاء سطح اشتیاق شهروندان برای مشارکت در طرح های مدیریت شهری می شود.

نمایش ادامه آرشیو