شهردار گلستان؛ نقطه عطف شهرداریها کاهش وابستگی به منابع ناپایدار درآمدی است

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

مهندس کاویانی نقطه عطف شهرداریها را کاهش وابستگی به منابع ناپایدار درآمدی برشمرد و گفت: با درآمد ناپایدار نمی توان به نقاط امیدوار کننده ای در اداره شهرها دست یافت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس کاویانی شهردار گلستان،  اظهار داشت: اداره شهرها به دلیل تنوع و گستردگی خدمات قابل ارائه به شهروندان پروسه ای هزینه بر است و شهرداریها بدون تامین منابع مالی قادر به تعریف و اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی و زیرساختی نخواهند بود. لذا، نمی توان به سادگی از کنار این مسئله مهم گذشت.
وی افزود: متاسفانه جذب منابع بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل بالقوه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای شکوفایی اقتصاد شهری مغفول مانده و بسیاری از کدهای مستعد درآمدی مورد بی توجهی قرار گرفته اند. اینکه شهرداریها به دنبال آسان ترین و ساده ترین روش ها برای تحقق بودجه سالانه باشند، پذیرفتنی نیست و این رویکرد نیازمند اصلاح است.
مهندس کاویانی اذعان داشت: آنچه در سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می باشد نیز کاهش تصدی گری ها، استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی و حرکت به سمت شکوفایی و جلب مشارکت بخش خصوصی در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم و مقابله با شرایط رکود اقتصادی است و شهرداریها باید به سهم خویش برای تحقق منویات ایشان تلاش نمایند.

شهردار گلستان با تاکید بر اینکه آینده متعلق به سازمان هایی است که به سمت شهروند محوری، خلاقیت و نوآوری در روش های خدمت رسانی در حال حرکت هستند، گفت: فاصله از روش های سنتی و ناکارآمد و افزایش ریسک پذیری در اتخاد تصمیمات مدیریتی بهترین گزینه برای بهبود شرایط موجود است و امیدواریم که در سالیان آتی شهرداریها نیز در بحث تأمین منابع مالی به روش های علمی و قابل اتکایی متوسل شوند.

نمایش ادامه آرشیو