فرماندار بهارستان خبر داد: احداث چهار کتابخانه جدید در شهرستان بهارستان

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵

دکتر سلیمان پور از احداث چهار کتابخانه جدید در شهرستان بهارستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان؛ بیژن سلیمان پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان گفت: طی بازدیدهایی که از کتابخانه های عمومی شهرستان انجام شد کاستی هایی وجود داشت که برخی از آن ها برطرف شده است.
وی افزود: یک میلیارد و دویست میلیون تومان در جهت نوسازی و تامین وسایل گرمایشی و سرمایشی در کتابخانه ها هزینه شده است.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان  با بیان اینکه چهار کتابخانه در شهرستان بهارستان احداث خواهد شد گفت: یک کتابخانه در سرای محله شهر صالحیه آماده بهره برداری می باشد، یک کتابخانه در شهر گلستان و یک کتابخانه در نسیم شهر احداث خواهد شد.
سلیمان پور افزود: همچنین در روستای همدانک بخش بوستان نیز یک کتابخانه احداث خواهد شد که با احداث آنها و با احتساب 9 کتابخانه موجود تعداد کتابخانه ها به 13 باب کتابخانه افزایش خواهد یافت.
فرماندار بهارستان گفت: در کتابخانه های عمومی این شهرستان یکصد و  بیست و سه  هزار جلد با موضوعات تاریخ، ادیان، جغرافیا، علوم، کاربردی و اجتماعی، ادبیات فارسی و انگلیسی، رمان، نشریات، کودک و نوجوان، کتب مرجع، حوزوی وجود دارد.
وی  با اشاره به اینکه کتب کمک درسی به کتابخانه ها اضافه شده است، افزود: به منطور بهره مندی دانش آموزانی که از بضاعت مالی برای خریداری و استفاده از کتاب های کمک درسی برخوردار نیستند، حدود  1700 جلد کتاب کمک درسی به مخازن کتابخانه های عمومی شهرستان افزوده شده است.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان گفت: مسابقات کتابخوانی در سطوح مختلف به ویژه برای خانواده ها و بانوان خانه دار برگزار می شود. این کار کمک شایانی به گسترش و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نموده است.

نمایش ادامه آرشیو