بررسی و احصاء مشکلات طرح تفصیلی شهر گلستان در کمیته فنی کمیسیون ماده 5

یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵

با حضور نمایندگان استانی؛ مسائل و موضوعات طرح تفصیلی شهر گلستان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ با حضور مهندس کاویانی شهردار گلستان، علی شاهدی رئیس شورای اسلامی شهر گلستان، خانم مهندس آداباقری معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و تفکری مسئول هماهنگی فنی ایشان، زاهدی فر معاون شهرسازی مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، دلیلی مسئول رسیدگی به مشکلات طرح تفصیلی شهر گلستان، ترابی معاون شهرسازی و مسئول طرح تفصیلی شهرداری گلستان، جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده 5 به منظور بررسی مسائل و مشکلات طرح تفصیلی شهر گلستان تشکیل شد.
شهردار گلستان در خصوص تشکیل این کمیته اظهار داشتند: بر اساس قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، بررسی و تصویب طرح تفصیلی و هرگونه تغییرات بعدی آن با هدف ایجاد شرایط مناسب برای شهروندان و توسعه متناسب و موزون برای آینده شهر بر عهده کمیسیون ماده 5 می باشد.
مهندس کاویانی با اشاره به مشکلات طرح تفصیلی شهر گلستان خاطر نشان ساخت: بر اساس ضوابط شهرسازی، طرح تفصیلی هر شهر، سند توسعه آن به حساب می آید و هر نوع ساخت وساز و توسعه شهر باید مطابق آن انجام شود، اما طرح تفصیلی شهر گلستان علیرغم مزایایی که دارد مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نموده است.
مدیریت شهری گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه هدف اصلی شهرداری گلستان ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می باشد، به دنبال رفع مشکلات موجود در طرح تفصیلی هستیم تا علاوه بر ساماندهی و قاعده مند شدن ضوابط شهرسازی، مردم نیز در مراجعات خود به شهرداری بابت ساخت و ساز با مشکلات پیچیده ای روبرو نشوند.
ایشان افزودند: در همین راستا با تشکیل کمیته فنی کمیسیون ماده 5 در شهرداری گلستان، مشکلات، مسائل و موضوعات مربوط به طرح تفصیلی بررسی و احصا گردید و مقرر شد در اسرع وقت موضوعات مطروحه در جلسات کمیسیون ماده 5 شهرسازی استان تهران مطرح و اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.
شایان ذکر است بازدید کلی از طرحهای توسعه شهری شهر گلستان و پروژه های در دست اقدام، حسن ختام جلسه کمیسیون ماده 5 بود که انجام پذیرفت.

نمایش ادامه آرشیو