60 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت، پیاده روسازی و جدولگذاری معابر

سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵

کاشفی عضو شورای شهر گلستان از تخصیص و اجرای 60 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت، پیاده روسازی و جدولگذاری  معابر شهرگلستان در سال 95 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ ذکراله کاشفی  در این خصوص اظهار داشت: سال 1395 یکی از پررونق ترین سال های مدیریت شهری در حوزه آسفالت  و جدولگذاری معابر به شمار می رود و این در حالی است که به دلیل وجود شبکه آب فرسوده و قدیمی در شهر، بخش عمده ای از این اعتبارات صرف اصلاح حفاری های ناشی از ترکیدگی لوله‌ها می شود.
وی در ادامه  افزود: اولویت بندی شورا و شهرداری برای اصلاح آسفالت کوچه ها و خیابان ها بر اساس درخواست‌های مردمی، ‌اصلاح معابر حفاری شده و اولویت های منطقه ای شکل می گیرد که برای این کار از ابتدای سال جاری بیش از دو و نیم میلیارد تومان هزینه صرف شده و به تازگی مجوز تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی از شورای اسلامی شهر صادر شده است.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه اولیه شهرداری در سطح شهر به اجرا رسیده اما به خاطر حفاری‌های پیاپی و مشکلات فراوان این میزان به چشم نمی آید و به همین دلیل شهرداری با دریافت مجوز  لازم، یک میلیارد تومان دیگر به این اعتبارات افزود و به زودی با تخصیص این اعتبار فعالیت های جدیدی در این حوزه در سطح شهر آغاز خواهد شد.
کاشفی خاطر نشان ساخت: حوادث ترکیدگی در سطح شهر بسیار زیاد است و این موضوع مشکلات زیادی برای شهرداری در روند آسفالت کوچه ها و معابر ایجاد می کند. شهرداری گلستان برای تعمیر و تعویض شبکه آب بیشترین همکاری را با آبفا داشته است اما آنها فقط روی شبکه اصلی کار می کنند و انشعابات فرعی به ویژه در کوچه ها تعویض نمی شود.
وی تصریح کرد: در شهرگلستان معابری داشته ایم که در طول یک سال گذشته تا چهار بار به دلیل ترکیدگی لوله، آسفالت آن تعویض شده است.
او ادامه داد: یکی دیگر از پروژه هایی که در بودجه امسال شهرداری با اعتبار یک میلیارد تومان پیش بینی شده بود، ‌جدولگذاری و اصلاح جداول فرسوده سطح شهر بود. در شهر گلستان همه فاضلاب ها به سطح شهر منتقل می شوند و همین مساله باعث بروز مشکلاتی می شود که تخریب و فرسودگی جداول از آن دست به شمار می رود.
کاشفی در پایان اظهار کرد:  از ابتدای سال اعتبار پیش بینی شده  به طور کامل در پروژه های شهری و برای اصلاح جداول هزینه شده و بر اساس پیگیری های صورت گرفته از سوی شهرداری، در سال جاری 250 میلیون تومان دیگر نیز به این رقم افزوده شده و به زودی اجرایی خواهد شد، اصلاح جدول معابر و خیابان‌های مختلف سطح شهر از قلعه میرگرفته تا سلطان آباد و سبزدشت و گلستان در سال جاری اجرا شده و به تناسب نیاز محله ها در هر سه منطقه شهرگلستان ادامه خواهد داشت.

نمایش ادامه آرشیو