مهندس جهان تاب: اصلاح طرح تفصیلی و اتمام پروژه‌ها، دو اولویت اساسی شورای اسلامی شهر است

سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون برنامه‌و بودجه شورای اسلامی شهرگلستان، اتمام پروژه‌ها و اصلاح طرح تفصیلی شهر را دو اولویت اساسی شورا تا پایان دوره چهارم معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس عباس جهانتاب با اشاره به این که اتمام پروژه‌های نیمه کاره اولویت اصلی شورای اسلامی شهر است، گفت: ما برای سال 95 پروژه های خوبی را تعریف کردیم که هدف ما اتمام همه پروژه ها تا پایان عمر شورا بوده است. مهمترین برنامه‌ما این بود که پروژه های نیمه کاره در اولویت اتمام قرار بگیرد.
وی  با تاکید بر ضرورت به پایان رسیدن پروژه ها تا پایان شورای چهارم، در خصوص اصلاح طرح تفصیلی شهرگلستان به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی شورای چهارم، با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، گفت: در طرح تفصیلی جدید باید مشکلات و معضلات مربوط به بافت‌های متراکم و فرسوده‌ شهر مانند سلطان آباد و قلعه میر مورد توجه قرار گیرد. مطمئنا نمی شود یک شبه و یا در یک زمان محدود آن را اجرا کرد.
مهندس جهانتاب، نامناسب بودن ساز و کارهای پیش بینی شده برای اجرای طرح تفصیلی قبلی را مهمترین مانع اجرای کامل آن دانست و تصریح کرد: از آخرین طرح تفصیلی ابلاغ شده سه سال می گذرد اما به دلیل همین مشکلات هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. ما در همین جلسات پیشنهادهایی را مطرح کردیم که جنبه غیرشعاری و کاملا عملیاتی داشت تا به واسطه آنها بتوانیم مشکل طرح تفصیلی را حل کنیم.
وی در توضیح این مشکلات گفت: یکی از مشکلاتی که وجود داشت برمی گشت به موانعی که پیش روی واحدهای کوچک مسکونی ایجاد شده بود. ما در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مساله را بررسی کردیم و پیشنهاد دادیم که در قبال تجمیع چند واحد مسکونی قدیمی و ایجاد بلوک‌های مسکونی جدید با رعایت همه قواعد فنی،‌ جواز را به صورت رایگان ارائه کنیم. این طرح ابتدا مخالفانی داشت که تصور می کردند این کار باعث کاهش درآمد شهرداری می شود اما در طولانی مدت به نفع شهر است.

نمایش ادامه آرشیو