آغاز خاکبرداری و جدولگذاری پارک ساحلی رودخانه شادچای

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵

مهندس کاویانی از آغاز خاکبرداری و جدولگذاری پارک ساحلی رودخانه شادچای بین ده متری سوم تا چهارم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس کاویانی شهردار گلستان با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در شهر، اظهار داشت: امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز در اشکال گوناگون آن غیرقابل تصور است زیرا گسترش شهرها سبب تشدید عوارض توسعه شهری بی‌رویه و ناپایدار شده است زیرا تشدید آلودگی‌های محیطی از مهم‌ترین این عوارض به شمار می‌آید که خود زمینه‌ساز از بین رفتن فضاهای سبز درون شهری و تغییر کاربری این گونه اراضی است.
شهردار گلستان ادامه داد: اهمیت فضاهای سبز شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع به حساب می‌آید و پارک‌ها و فضاهای سبز شهری از مهم‌ترین عوامل موثر در شکل‌دهی به پایداری اجتماعی و همبستگی‌های شهری هستند ولی عواملی مانند مشکلات زندگی شهری، ایمنی پارک و فضاهای سبز، امنیت و متناسب نبودن امکانات مورد نیاز برای گروه‌های مختلف سنی در این مکان‌ها از جمله عوامل کاهش تمایل شهروندان برای استفاده از این عرصه‌ها شده که نیازمند برنامه‌ریزی جدی برای توسعه فضای سبز و پارک‌ها است.
مهندس کاویانی همچنین از تدابیر ویژه شهرداری برای احداث پارک ساحلی و فضاهای سبز تفریحی در این منطقه به منظور افزایش رفاه مردم و استفاده آنها از فضای تفریحی مناسب خبر داد.
وی تصریح کرد: در همین راستا عملیات اجرایی و جدول گذاری پروژه احداث پارک ساحلی، تفرجگاه، فضاهای تفریحی و ورزشی رودخانه شادچای حدفاصل ده متری سوم تا چهارم در حال اجراست.
مدیریت شهری گلستان افزود: گستره فعالیت شهرداری‌ها فقط در حوزه عمرانی خلاصه نمی‌شود بر همین اساس تاکنون سعی داشته‌ایم در حوزه افزایش سرانه فضای سبز نقش پررنگ‌تری نسبت به گذشته داشته باشیم البته تلاش‌ها در این رابطه بیشتر خواهد شد.
کاویانی اجرای پروژه‌های عمرانی را بر اساس نیازمندی مردم و اولویت‌های شهری عنوان کرد و گفت: ساماندهی حاشیه رودخانه شادچای و احداث فضای سبز و تفرجگاه، تکمیل پروژه تعریض پل جاده ساوه بر روی رودخانه شادچای، کانال سیاب، استخر قلعه میر، سالن ورزشی ولایت انتهای 24 متری شهید چمران، ایستگاه‌های شماره 4 و 5 آتش‌نشانی، درمانگاه شهرداری، امتداد 30 متری شهید ستاری به جاده امامزاده باقر (ع) و احداث سرای محله از جمله پروژه‌های مهمی هستند که هم اکنون در حال اجراست.

 

 

 

نمایش ادامه آرشیو