با احداث فضای سبز و پارک ساحلی، پروژه ساماندهی رودخانه شادچای نمود بیشتری خواهد گرفت

یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵

شهردارگلستان از اجرای جدی پروژه ساماندهی رودخانه شادچای و احداث پارک ساحلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ احداث دیواره و بستر بتنی برای رودخانه های شادچای و سیاب از اواخر دهه هشتاد در دستور کار مدیریت شهری گلستان قرار گرفت اما پیشرفت اندک این پروژه آن را به حاشیه فراموشی ها فرستاده بود تا این که از سال پیش با تغییر شهردار و روی کار آمدن مهندس کاویانی، مسأله ساماندهی این رودخانه ها دوباره به صدر برنامه های مدیریت شهری بازگشت و به گفته کارشناسان در همین یک سال چندین برابر سال های قبل بر روی این پروژه کار شده است.
در همین راستا مهندس کاویانی شهردار گلستان اظهار داشت: فاز اول دیواره بستر این رودخانه تا 95 درصد پیش رفته است؛ یعنی از حریم راه آهن تا انتهای ده متری هشتم دیواره به طور کامل ساخته شده و امسال آبی که در این رودخانه جاری شده در داخل دیواره ی ایجاد شده در بستر رودخانه حرکت می کند.
وی ادامه داد: فاز دوم هم که دیواره ساحلی رودخانه را تشکیل می دهد،‌ تعیین پیمانکار شده و با اعتبار 4 و نیم میلیاردی در سه بخش در حال انجام است. بخش اول از راه آهن تا پل مدرس با اعتبار یک میلیارد تومان، بخش دوم هم حدفاصل  جاده ساوه تا ده متری سوم با اعتبار دو میلیارد تومان در حال انجام است و بخش سوم هم با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان حد فاصل ده متری چهارم تا هشتم در حال اجراست.
بر اساس گفته های شهردار گلستان، با این چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار،  دیواره به صورت کامل تکمیل می شود و شهرگلستان از ابتدای سال آینده دیگر دغدغه‌ای به نام دیواره شادچای نخواهد داشت. پروژه ایجاد فضای سبز حاشیه این رودخانه نیز آغاز شده است و با سرعت ادامه خواهد یافت.
کاویانی احداث فضای سبز پیرامون رودخانه شادچای را یکی از اولویت های بسیار مهم و حیاتی شهرداری گلستان برشمرد و گفت: تمام زحماتی که در این سالها برای دیواره های این رودخانه کشیده شده با ساخته شدن فضای سبز نمود پیدا خواهد کرد.
شهردار گلستان بیان داشت: قسمت دیگری از اعتبار فضای سبز این رودخانه نیز امسال ابلاغ شده و تا پایان سال بخشی از فضای سبز حد فاصل ده متری سوم تا چهارم با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان تکمیل شده و تحویل مردم خواهد شد. مابقی پروژه فضای سبز هم در مرحله طراحی است که با اعتبار سه میلیارد تومان در سال جاری حد فاصل جاده ساوه و ده متری دوم که بخش بزرگ و عمده فضای سبز است به مرحله اجرایی می رسد.

نمایش ادامه آرشیو