طرح آغاز ایجاد نخستین سینمای شهر گلستان کلید خورد

چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

با طرح ارائه شده از سوی آقامحمدي عضو شوراي اسلامي شهر گلستان و تصويب آن در جلسه شوراي اسلامي، مطالعات و اقدامات ابتدائي آن آغاز گرديد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ ناصر آقامحمدي در گفتگو با پيام گلستان بيان نمود: مردم شريف شهر گلستان طی سال‌های گذشته مطالبات مختلفی را در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و... را به حق داشتند و از خادمان خود انتظار دارند که قدم‌های مؤثری برای حل مشکلات شهري برداشته شود، مشکلاتی که در صورت برطرف شدن، مسیر توسعه و رشد این منطقه را شتاب مي بخشد. بی تردید یکی از این خواسته ها فعاليت در حوزه فرهنگي است و از آن جمله ایجاد سینما است كه متأسفانه تاکنون توسط مديران شهري مورد توجه قرار نگرفته و همين امر منجر به ارائه طرحي  از سوي آقامحمدي عضو شورای شهر گلستان جهت تصویب به شورای شهر گرديد و با ارائه آن و بررسي در جلسه رسمي در نهايت باتفاق اعضاي حاضر در جلسه مصوب گرديد كه شهرداري مكلف مي گردد با آغاز طرح مطالعاتي و پيش بيني بودجه كار را آغاز كند.

این عضو شورای اسلامی شهر گلستان در این گفتگو اظهار کرد: در آخرین جلسه رسمی شورا با موافقت اعضای شورا، در بررسي طرح ارائه شده ، شهرداری شهر گلستان ملزم شد تا مطالعات كارشناسي را جهت ایجاد نخستین سینمای شهر گلستان را آغاز و در سال ٩٦ انجام دهند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش سرانه های فرهنگی در شهر گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری در سال جاری ملزم به تهیه طرح مطالعاتی و جانمایی سینمای شهر گلستان شده و باید سال آینده با پیش بینی اعتبارات لازم در برنامه بودجه خود اقدام به ساخت این طرح کند.

وی در ادامه توضیح داد: سینما، یکی از رسانه های پرمخاطبی است که اکثر جوانان تمایل به آن دارند و یکی از پایه های فرهنگی هر شهر محسوب می شود. سینما دارای کارکردهای بسیار متفاوتی است که یکی از آنها ایجاد روحیه شوق و نشاط در نسل جوان است به همین خاطر شورای شهر این موضوع مهم را در اولویت پروژه های خود قرار داد

اقامحمدي در خصوص موضوع استیضاح شهردار گفت: استيضاح و سؤال و تذكر حق شوراي اسلامي است و نمي توان به عضوي از اعضاي محترم شوراي شهر بابت تذكر به شهردار ايراد گرفت، بنابراين بر خلاف نظر احدي از همكاران  در گفتگو با شما ، تذكر و سوْال و عندالاقتضا استيضاح، از اختيارات شوراي شهر است .

وی ادامه داد: همكار محترم بنده، كاستيهايي در مديريت شهر مشاهده نموده است و از بعد نظارتي، تذكراتي به آقاي شهردار داده است و اين قابل احترام است. همين تذكرات موجب نزديكي بيشتر شورا و شهرداري در راستاي حل مشكلات خواهد شد.

 

آقامحمدی با اشاره به نزدیک بودن پایان دوره چهارم شوراهاي شهر خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی شورای شهر بیش از هر چیزی به فکر تکمیل پروژه هایی است که طبق برنامه آغاز نموده تا بتواند به عنوان خدمتي ناچيز در دهه فجر به مردم ولايت مدار شهر گلستان در دهه مباركه فجر تقديم كنند كه با توجه به اطلاع رساني مردم عزيز در جريان آن هستند.

اقامحمدي با اعلام حمايت از برنامه هاي شهردار اظهار داشت : بنده جناب كاوياني را به شورا پيشنهاد دادم و هنوز هم از پيشنهادم با افتخار ياد مي كنم ولي اين دليل بر چشم پوشي بر نقص هاي احتمالي و وظيفه نظارتي نخواهد شد و لذا بدون حب و بغض و با ديدي كارشناسي به موضوع توجه مي نمايم.

از شهردار گلستان به شخصه انتظار حضور بيشتر در خدمت به مردم و استفاده از مسئوليني كه باور داشته باشند نوكر مردمند و همچنين اصلاح امور اداري و حل معضل أراضي موقوفه كوي امام حسين ع را دارم.

وی در پايان در خصوص برنامه هايش براي انتخابات دوره پنجم گفت : بي مقدمه عرض مي كنم كه كانديد دوره پنجم انتخابات شوراي اسلامي ب دليل رسيدگي ب امور وكالتي خويش، نخواهم شد

ايشان با اشاره به اعلام گلايه توسط شهروندان در مراجعه به شهرداري گفتند: شهردار منتخب ما ، خدمتگزار مردم و رئيس كارمندان شهرداري است و كارمندان و مسئولين شهرداری نيز بايد بپذيرند كه با وجود اين شهردار مردمي و شورا ، اين كارمندان نيز وظيفه خدمت به مردم را دارند و نمي توانند كار مردم را به امروز و فردا حواله دهند، لذا نمي پذيرد درخواستهاي قانوني شهروندان اسير عدم حضور يا عدم آگاهي مسئولين و كارمندان شهرداري گردد.

نمایش ادامه آرشیو