در آستانه اربعین حسینی؛ کلاس درس اخلاق امام جمعه گلستان در شهرداری برگزار شد.

پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در کلاس درس اخلاق خود در شهرداری گلستان براهمیت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین صفایی امام جمعه گلستان در درس اخلاق ماهانه خود در شهرداری که بعد از قرائت زیارت پر فیض عاشورا برگزار گردید، با تأکید بر اهمیت ذکر بسم الله الرحمن الرحیم عنوان داشت: نقش و اهمیت شروع هرکار با نام پروردگار تا آنجا است که رسول خدا(صلی الله علیه وآله) می‌فرماید: هر کار مهمی که درآن «بسم الله»‌ ذکر نشود، بی فرجام است.

 ایشان افزود: میان همه مردم جهان، رسم است که هرکار مهم و پرارزشی را به نام بزرگی از بزرگان آغاز می‌کنند، و نخستین کلنگ هر موسسه ارزنده ای را به نام کسی بر زمین می‌زنند که به او علاقه دارند؛ یعنی آن کار را از آغاز با شخصیت موردنظر ارتباط می‌دهند. انبیای الهی به انسانهای موحد این گونه تعلیم داده‌اند که برای پاینده بودن یک برنامه و جاوید ماندن یک تشکیلات، لازم است آن را به موجود پایدار و جاویدانی ارتباط دهیم؛ موجودی که فنا در ذات او راه ندارد؛ زیرا همه موجودات این جهان به سوی کهنگی و زوال می‌روند و تنها موجود باقی و ابدی، ذات پاک الهی است.

صفایی ادامه داد: پایداری و بقای عمل، بسته به ارتباطی است که با خدا دارد؛ از اینرو خداوند بزرگ درنخستین آیات قرآن بر پیامبر رحمت، دستور می‌دهد که تبلیغ اسلام را با نام خدا شروع کند و حضرت نوح (صلی الله علیه وآله) در آن طوفان سخت هنگام سوار شدن بر کشتی و حرکت روی امواج که هر لحظه با خطرهای فراوانی روبه رو بود، برای رسیدن به سر منزل مقصود و پیروزی بر مشکلات، به یاران خود دستور می‌دهد که هنگام حرکت و توقف کشتی بسم الله بگویند، همچنین سلیمان نبی (صلی الله علیه وآله) سرآغاز نامه به ملکه سبا، را «بسم الله» قرارمی دهد.

امام جمعه گلستان در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و ارزش والای آن، حضور حداکثری مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) را خواستار شد.

 

 

نمایش ادامه آرشیو