قابل توجه فعالان حوزه ساختمان در محله گلستان / تعیین تکلیف املاک دارای پارکینگ های واقع در محوطه مشاع حیاط

پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

 

معاونت حوزه شهرسازی و معماری شهرداری گلستان در اقدامی جدید برای ساماندهی ساختمان‌هایی که دارای پارکینگ در محوطه مشاع حیاط هستند، با همکاری نظام مهندسی گلستان و هماهنگی به عمل آمده با نظام مهندسی استان تهران، شرایط اخذ تعیین تکلیف این بناها را مشخص کرد و بر اساس این مصوبه، تمامی ساختمان‌های دارای شرایط فوق، باید توسط کارشناسان نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید، مراحل صدور پایانکار آن‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان، مهندس اطیابی گفت؛ مطابق این رویه، مالکان ساختمان‌هایی که پارکینگ آن‌ها به صورت منفصل از سازه اصلی و اغلب بر خلاف آیین نامه های نظام مهندسی ساخته شده است، برای اخذ پایانکار و تعیین تکلیف ملک خود باید مراحل زیر را طی کنند:

۱. *مراجعه به شهرداری:* مالکان ابتدا باید با در دست داشتن مدارک لازم به واحد امور مهندسین شهرسازی مراجعه کرده و معرفی نامه‌ای برای ارزیابی سازه توسط نظام مهندسی دریافت کنند.

۲. *بررسی سازه توسط نظام مهندسی:* کارشناسان نظام مهندسی استان تهران پس از دریافت معرفی نامه، به محل ساختمان اعزام شده و سازه را از نظر استحکام و انطباق با مقررات ملی ساختمان مورد بررسی قرار می‌دهند.

۳. *در صورت تایید سازه:* چنانچه سازه از نظر کارشناسان نظام مهندسی ایرادی نداشته باشد، پرونده به کمیسیون ماده صد ارجاع شده یا پایانکار ساختمانی برای آن صادر می‌شود.

۴. *در صورت عدم تایید سازه:* در صورتی که سازه دارای مشکلاتی باشد، مهندسین ناظر و طراح موظف هستند طرح تقویت سازه را ارائه دهند و پس از اجرای طرح تقویت و تایید مجدد کارشناسان، پرونده به کمیسیون ماده صد ارجاع و پایانکار ساختمانی صادر می گردد. چرا این اقدام مهم است؟                        </div>

                    </div>
                </div>

                







        <div class=

نمایش ادامه آرشیو