دفتر بازآفرینی شهری در گلستان راه‌اندازی می شود

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهردار گلستان خبر داد: در راستای اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری پایدار، توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار، دفتر بازآفرینی شهری در گلستان سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان، جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار، توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار شهرستان بهارستان با حضور نوریان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بهارستان، صدری دبیر کمیته عمران ستاد توانمندسازی استان تهران، سید محمد میرزمانی شهردار گلستان و اعضای ستاد به منظور ارائه برنامه‌ها و جزئیات راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در سطح شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، سید محمد میرزمانی، از راه‌اندازی دفتر بازآفرینی شهری در این شهر خبر داد و گفت: "این دفتر با هدف ساماندهی و ارتقای کیفیت زندگی در محلات کم‌برخوردار و ناکارآمد شهری راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در این دفتر، خدمات مختلفی از جمله مشاوره حقوقی و فنی، معرفی تسهیلات بانکی و صدور پروانه‌های ساختمانی به ساکنان محلات هدف ارائه خواهد شد.

میرزمانی با اشاره به اینکه محلات کم‌برخوردار با مشکلات متعددی از جمله فرسودگی بافت شهری، کمبود خدمات زیربنایی و نرخ بالای بیکاری روبرو هستند، گفت: "امیدواریم با راه‌اندازی این دفتر، بتوانیم گامی در جهت رفع این مشکلات برداشته و به ارتقای کیفیت زندگی در این محلات کمک کنیم.

در ادامه این جلسه، نوریان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بهارستان، بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری تأکید کرد.

همچنین، صدری، دبیر کمیته عمران ستاد توانمندسازی استان تهران، در سخنانی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این ستاد در زمینه بازآفرینی شهری پرداخت.

نمایش ادامه آرشیو