حجت الاسلام و المسلمین صفایی: عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، نماد ایستادگی و مقاومت است

پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵

امام جمعه گلستان در کلاس درس اخلاق خود، فلسفه قیام امام حسین را امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی و مقاومت را نماد عاشورا عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین صفایی امام جمعه گلستان در درس اخلاق ماهانه خود در شهرداری که بعد از قرائت زیارت پر فیض عاشورا برگزار گردید، عنوان داشت:

امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است چون از اهل‌بیتی است که یکی از دو ثقلین است که پیامبر (ص) برای امت خود باقی گذاشته و فرموده است: مثل اهل‌بیت من مانند کشتی نوح است؛ هر که بر آن کشتی سوار شود، نجات یابد و هر‌که از آن بازماند غرق شود ولی در این میان، امام حسین ویژگی خاصی دارد. پیامبر راه هدایت را به راهی تاریک تشبیه می‌‏کند که نیاز به چراغ و نور دارد و آن چراغ و نور امام حسین است.

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) وقتی  فریاد می‌زند: آیا كسی هست كه مرا یاری كند مگر نمی داند كه كسی نیست كه او را یاری كند و انتقام گیرد؟ این سؤال، ‌سؤال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است و از همه ماست امام حسین‏علیه السلام زنده جاویدی است كه هر سال، دوباره شهید می‏شود و همگان را به یاری جبهه حق زمان خود، دعوت می‏كند .

حجت الاسلام و المسمین صفایی با اشاره بر اینکه عزاداری بر مصیبت شهادت امام حسین (ع) هرسال با شکوه تر از گذشته می شود، افزود: تجمع میلیونی عزاداران و شیعیان در اربعین حسینی، باعث ترس دشمن گشته و علاوه بر آن معرف خوبی برای فلسفه قیام امام حسین است تا جایی که حضرت مهدی (عج)در زمان ظهور، خود را با امام حسین (ع) معرفی می کند که این نشانگر معروف بودن حضرت أبا عبدالله الحسین(ع) در آن زمان است.

شایان ذکر است در این مراسم که مهندس کاویانی شهردار،جمعی از معاونین، مدیران عامل سازمانها و کارکنان شهرداری حضور داشتند، علاوه بر قرائت زیارت عاشورا، مراسم سینه زنی و نوحه خوانی نیز برگزار شد.

 

 


 

نمایش ادامه آرشیو