برای اولین بار تملک و آزادسازی 7900 متر مربع از معابر شهر گلستان طی 2 سال خدمتی جهادی

دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲

 شهردار گلستان با اعلام اینکه در سال گذشته و جاری بیش از 7900 مترمربع، زمین برای اولین بار تملک و آزاد سازی شده است گفت: بیشترین آزادسازی ها جهت پیشبرد طرح‌های عمرانی بود که اجرایی گردید. 

 به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان، دکتر سید محمد میرزمانی با تأکید بر اینکه در شرایط ویژه اقتصادی، طرح تملک املاک واقع در مسیرهای مناطق کم ‌برخوردار، امری سخت و زمان‌بر است، تصریح کرد: در بحث تملک گاراژ قیدرلو که حدود 6300 متر مربع میباشد و با بکارگیری توان اجرایی و پشتیبانی مالی شهرداری مرکز و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر گلستان و مسئولین شهرستان بهارستان و مهم‌تر از آن همکاری و مشارکت مالکین، فرآیند تملک انجام شده و در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر با تخریب املاک باقی‌مانده، با بهره‌برداری از خیابان 45 متری در محله سبزدشت شاهد تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی این محدوده باشیم.

 وی در بخش از سخنان خود با اشاره به تملک املاک واقع در سطح شهر در سال 1401 گفت: شهرداری حدود 1600 متر مربع از املاکی که سالیان سال باعث مزاحمت در مسیر رفت آمد مردم شده بود  را تملک، توافق و تخریب نمود که سبب بازگشایی و افزایش عرض معابر شده است.

 شهردار گلستان در ادامه با اشاره به برخی از این پروژه‌های مسیر گشایی گفت: مسیر گشایی‌های نبش خیابان ولیعصر(عج)، نبش 24 متری چمران، خیابان سبحان، خیابان صدوقی، خیابان 14 متری و خیابان سبزدشت(کوچه رضایی) از جمله مهمترین این پروژه‌ها بوده که علاوه بر سهولت عبور و مرور، دستاوردهای زیست محیطی و ارزش افزوده برای این مناطق را نیز به همراه داشته است.

 مدیریت شهری گلستان در پایان یادآور شد: ارزش افزوده پروژه‌های مسیر گشایی به لحاظ بازآفرینی فرهنگی، ساختاری و ترافیکی در بافت فرسوده به مراتب چندین برابر هزینه‌های تملک و اجرا خواهد بود و در سیاست‌های کلی بازآفرینی شهری پیش بینی شده است.

نمایش ادامه آرشیو