پیشرفت فیزیکی پروژه پارک آموزش ترافیک، 50 درصد است

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

 شهردار گلستان گفت: آموزش فرهنگ ترافیکی به کودکان، مؤثرترین و مطمئن‌ترین راه آموزش و متضمن درک و اجرای درست کاربران آینده از قوانین و مقررات ترافیکی است.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ دکتر میرزمانی گفت: پارک آموزش ترافیک با مساحت 8 هزار متر مربع در محدوده محله سبزدشت با پیشرفت 50 درصدی در دستور کار حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری گلستان قرار دارد.

 وی به اهمیت ساخت پارک‌های ترافیک در ارتقاء فرهنگ ترافیک از سنین پایین اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌ سازی یکی از الزامات بهبود شرایط ترافیکی شهر بوده و باید آموزش‌های لازم از سنین کودکی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

 شهردار گلستان گفت: از آنجایی که آموزش مستقیم رفتار ترافیکی برای کودکان و نوجوانان در محیط واقعی ممکن است خطراتی در پی داشته باشد، استفاده از محیط پارک و آموزش در پارک‌ها به صورت عملی یکی از روش‌های با اهمیت و امن آموزش است.

 سید محمد میرزمانی افزود: عابرین پیاده و کودکان در حوادث ترافیکی از آسیب پذیرترین اقشار هستند و پیشگیری از این امر نیازمند راهبردهای آموزشی و اجرای پروژه‌های علمی است. بر همین اساس احداث پارک ترافیک و استفاده از پتانسیل های موجود و بهره مندی از کارشناسان مجرب می‌تواند با ایجاد محیطی کاملاً ایمن به روش بازی کودکانه، قوانین راهنمایی و رانندگی را به کودکان آموزش دهد.

نمایش ادامه آرشیو