پاکسازی مجدد کنار گذر شمالی شهر گلستان / ریختن نخاله ساختمانی در سطح شهر چه نتایجی به دنبال دارد؟

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

 ریختن نخاله ساختمانی در مناطق مسکونی، خیابان ها و حریم شهر، بر خلاف قوانین و مقررات است.

 روابط عمومی شهرداری گلستان گزارش می دهد:  گاهی اوقات افراد به علت عدم آگاهی از تاثیرات منفی تخلیه نخاله های ساختمانی در سطح شهر، اقدام به ریختن نخاله در محل نامناسب می کنند و باعث ایجاد مشکلاتی برای شهر و همشهریان خود می شوند.

 از آنجایی که در شهر گلستان، ساخت و ساز، تخریب، بازسازی و تعمیرات ساختمان ها بیشتر انجام می گیرد، حجم نخاله ساختمانی تولید شده زیاد تر خواهد بود. در نتیجه، سهل انگاری در حمل نخاله ها و ریختن آن ها در حاشیه شهر می تواند اثرات جبران ناپذیر بیشتری بر جای بگذارد.

 از شهروندان متعهد و مسئولیت پذیر گلستانی انتظار می رود علاوه بر اینکه خود اقدام به ریختن نخاله به صورت غیر مجاز در سطح شهر نمی کنند، در مقابل مشاهده تخلفات سایر همشهریان خود در این زمینه نیز حساس باشند و در صورت مشاهده چنین مواردی با سامانه 137 شهرداری تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.

 گفتی است: متاسفانه بسیاری از افراد نسبت تاثیرات زیست محیطی بی توجه هستند، اما مشکلات بهداشتی جزو مسائلی هستند که نمی توان به راحتی از کنارشان عبور کرد. آلودگی و گرد و غبار ناشی از ریختن نخاله ساختمانی در سطح شهر، مخصوصا مناطق مسکونی می تواند مشکلات بهداشتی جدی را برای افراد به وجود آورد.

نمایش ادامه آرشیو