پایان 25 سال معطلی؛ قفل اراضی خارج از بافت شهر گلستان باز می شود

پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

 در آخرین جلسه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گلستان و فرماندار شهرستان بهارستان با استاندار تهران، سرانجام قفل 770 قطعه زمین حدفاصل فلکه سوم و میدان یاس و شقایق تا مرز صالحیه باز شد.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ سید محمد میرزمانی شهردار گلستان با اعلام مطلب فوق از ارائه تسهیلات استانداری تهران مبنی بر رفع موانع موجود در تغییر کاربری اراضی خارج از بافت این شهر خبر داد.

 شهردار گلستان با توصیف مدت زمان تعلیق اراضی یادشده به " ربع قرن" افزود: از ۲۵ سال پیش فرایند خرید و فروش این اراضی که صاحب اصلی آن شرکت صادرات تمیز بود، آغاز شد که بعلت وجود کاربری مغایر امکان صدور جواز برای آن میسر نبود.

 وی این اتفاق رضایت بخش را مرهون سفر استانی محسن منصوری استانداری تهران به شهرستان بهارستان توصیف کرد که بر مبنای اجابت درخواست های مردمی بسیار، قرار شد از طریق برگزاری کمیسون ماده ۵ شهرداری ها "تا سه ماه آینده" صدور مجوز برای ۷۷۰ قطعه از آن اراضی لازم الاجرا شود.

 در نظر داشتن ملاحظاتی چون سرانه های شهری برای ساخت پارک، مدرسه و.... توسط مالک اصلی(شرکت صادرات تمییز) و عموم خرده مالکان، تدابیری است که باعث شکسته شدنِ قفل ربع قرنی مشکلاتِ این اراضی با مساعدت استانداری تهران خواهد شد.

نمایش ادامه آرشیو