تبریک روز مهندس توسط مدیریت شهری گلستان

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸

کورش خالقی سرپرست شهرداری، محسن بیگدلی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گلستان با ارسال پیام تبریک، 5 اسفند روز مهندس را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ متن پیام تبریک مدیریت شهری گلستان به شرح ذیل است: «نامگذاری پنجم اسفندماه سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی شاعر، فیلسوف، فقیه، دانشمند، ریاضی دان و منجم برجسته ایرانی سده هفتم هجری به نام روز مهندس تلاقی ارزشمندی از اندیشه مهندسی ایران گذشته و سرمشق قراردادن تلاش‌های آن دوران برای جوانان جویای علم امروز کشور است.
نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه های ناب و نگاه مدقانه دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.
بی شک  بخش مهمی از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی نیز مرهون نقش آفرینی و توانمندی مهندسان ارزشمند و فعال  این مرز و بوم است که در صف نخست خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و صادقانه و دلسوزانه انجام وظیفه می نمایند.
بدین وسیله تلاش ها و  زحمات  تمامی تلاش گران عرصه مهندسی را ارج نهاده  و این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ نظام مهندسی شهرستان بهارستان و مهندسان تلاشگر شهرداری گلستان تبریک  و تهنیت عرض نموده، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.»

نمایش ادامه آرشیو