برگزاری همایش پدافند غیرعامل توسط شهرداری گلستان

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ در راستای درک اهمیت پدافند غیرعامل و تأثیر آن در مدیریت بحران، دومین همایش پدافند غیرعامل با حضور مسئولین شهرستان بویژه فرماندار بهارستان، مدیریت شهری گلستان و جمعی از شهروندان در سالن اجتماعات شهید مطهری برگزار شد.

بهلول فرزین سرپرست شهرداری که یکی از سخنرانان این همایش کاربردی بود با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل از مهم ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری می باشد، گفت: ایمنی و امنیت از دیرباز تاکنون در برنامه ریزی و مدیریت سکونتگاه های شهری مورد توجه بوده است. با نگاهی به ساختار و فضای سیاسی موجود و پارادایم های نظامی در فضاهای شهری لازم به​نظر می​رسد تا در بستر نگاهی جامع، اقدامات سیستم دفاع غیرعامل مورد توجه قرار گیرد تا افزایش توان و اقتدار نظام و کاهش آسیب پذیری های کالبدی و انسانی از تجاوزات احتمالی، امکان وقوع یابد.

وی با بیان اینکه مدیران شهری در بحث پدافند غیرعامل بایستی به گونه ای تلاش نمایند تا آمادگی لازم در جهت کاهش خسارات جانی و مالی به مقابله سریع و بهبود اوضاع تا سطح وضعیت عادی در سطح شهر در هنگام اضطرار فراهم آید، خاطر نشان ساخت: شهرداری گلستان با درک اهمیت پدافند غیرعامل اقدامات موثری را در خصوص شناسایی خطرات و مصون سازی آن انجام داده است که می توان به شناسایی مناطق پرخطر، راههای خروج ایمن در مواقع اضطرار و ایمن سازی ساختمان های عمومی و... اشاره کرد.

در ادامه این جلسه کارگاههای آموزشی با حضور دو تن از اساتید برجسته کشور در زمینه های بررسی مفاهیم، اهمیت، اهداف، اصول و مبانی پدافند غیرعامل و همچنین الزامات پدافند غیرعامل برگزار شد.

شایان ذکر است شهرداری گلستان در سال گذشته به خاطر اقدامات موثر در زمینه پدافند غیرعامل رتبه برتر استان تهران را کسب کرده بود.

نمایش ادامه آرشیو