آموزش ایمنی، شرط صدور جواز کسب برای صنوف گلستان

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر گلستان از مسئولان اصناف شهرستان بهارستان خواست که صدور جواز کسب را مشروط به طی کردن دوره‌های آموزش ایمنی از متقاضیان کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ محمد سلگی با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی در مورد تأمین ایمنی صاحبان صنوف اظهار کرد: در آتش‌نشانی صنوف در دو گروه صنوف پرخطر و کم خطر دسته‌بندی می‌شود و بر این اساس تصمیمات خاصی در مورد صنوف پرخطر مانند صنایع شیمیایی، چوب و ... اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد: در معاونت پیشگیری آتش‌نشانی گلستان با مسئولان اصناف نامه‌نگاری‌هایی را انجام دادیم و از آنان خواسته‌ایم تا طی کردن دوره‌های آموزش ایمنی را برای دریافت جواز کسب متقاضیان اجباری کنند تا از این طریق اصول خودامدادی و آموزش‌های اولیه به صاحبان صنوف داده شود.

سلگی با بیان اینکه سالانه صدها واحد صنفی در گلستان بخاطر ناآگهی از ساده ترین مسایل ایمنی دچار حادثه آتش سوزی می شوند،  گفت: در حال حاضر افرادی که قصد دریافت جواز کسب دارند، هیچ نوع آموزش‌ ایمنی و آتش‌نشانی به آنان ارائه نمی‌شود اما قطعاً اجباری شدن این آموزش‌ها می‌تواند تاثیرگذاری آن را نیز افزایش دهد.

به گفته وی، آتش‌نشانی این آمادگی را نیز دارد تا دوره‌های آموزش ایمنی را برای صاحبان این صنوف برگزار کرده و نسبت به بازدید از اماکن و کارگاه‌های آنان نیز اقدام کند.

نمایش ادامه آرشیو