پیام تسلیت مدیریت شهری گلستان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام

یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر گلستان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری امام حسین (ع)، فداکاری، جانبازی، خلوص و خدا محوری را از درسهای مهم مکتب عاشورا برشمردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس رحیم پرچگانی شهردار و محسن بیگدلی رئیس شورای اسلامی شهر با ارسال پیامی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری امام حسین (ع)، فداکاری، جانبازی، خلوص و خدا محوری را از درسهای مهم مکتب عاشورا برشمردند.

بر اساس این گزارش متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ... در آیینه تاریخ، حوادثی دیده می شود که همانند موج،  دامنه می گیرد، گسترده می شود و کران تاکران را در می­نوردد. چنین حادثه هایی، جاوید و بی مرگ است و هیچ سد و پرده ای را توان پوشاندن آنها نیست. یکی از این سرگذشت های جاودانه، یاد بزرگ سردار دشت کربلا، امام حسین (ع) است که با هر محرم، حرمتی فزون تر می یابد؛ زیرا گرامیداشت شهادت آن پرچمدار بزرگ اسلام، زنده نگه داشتن یاد و خاطره او و پاسداری از ارزش های معنوی است.

ماه محرم، ماهی است که در آن سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی، مکتب انسان ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت و جوانمردی و راه و رسم پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به همه مسلمانان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت.

هنوز هم بشریت، تشنه درس های «مکتب عاشورا» است، مکتبی که الفبای آن، فداکاری، جانبازی، خلوص و خدا محوری است. امام حسین(ع)، چشمه ای از حقیقت و حرّیت است که تا ابد کام تشنگان آزادی را سیراب می سازد.

اینجانبان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان به تمامی مسلمانان و آزادگان جهان بالاخص مردم ولایتمدار شهر گلستان، امیدواریم همواره رهرو آن امام بزرگوار در راستی و دینداری در تمامی عرصه های زندگی باشیم.»

نمایش ادامه آرشیو