ارتقای سرانه های فرهنگی با احداث 2 باب کتابخانه مجهز در شهر گلستان

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

با هدف توسعه و ارتقای سرانه های فرهنگی و ایجاد محیطی آرام برای مطالعه شهروندان، دو باب کتابخانه در سطح شهر گلستان توسط شهرداری در حال اجراست.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس رحیم پرچگانی بر توسعه سرانه های فضاهای کتابخانه‌ای در شهر گلستان تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون میزان مطالعه در بین خانواده‌ها بسیار پایین است و فرهنگ‌سازی‌ و فراهم کردن بسترهای لازم به منظور دسترسی بیشتر افراد به کتاب می‌تواند تا حدودی سرانه مطالعه را در جامعه با افزایش روبه‌رو کند.
شهردار گلستان افزود: در این راستا و به منظور تحقق اهداف مورد نظر دو باب کتابخانه در نقاط کم برخوردار سطح شهر در حال احداث است که براساس تمهیدات اندیشیده شده در کم ترین زمان ممکن به بهره برداری می رسند.
وی با بیان اینکه هر دو باب کتابخانه از اعتبارات داخلی شهرداری در حال احداث است، خاطر نشان ساخت: کتابخانه قلعه میر با 700 مترمربع مساحت با 70 پیشرفت ه وضعیت مطلوبی جهت بهره برداری دارد و کتابخانه شهدای آتش نشان که در انتهای خیابان شهید چمران قرار دارد نیز با مساحت 500 مترمربع تکمیل شده که امید است با واگذاری آن به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان و تجهیز توسط اداره فوق در هفته دولت در اختیار شهروندان و جوانان جویای علم و دوستدار مطالعه قرار گیرد.

نمایش ادامه آرشیو