کاهش ۲۵ درصدی تعرفه نظام مهندسی در شهر گلستان

پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶

رئیس شورای اسلامی شهر گلستان گفت: با پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر گلستان و معاونت محترم عمرانی فرمانداری شهرستان بهارستان تعرفه خدمات نظام مهندسی ۲۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس عباس جهانتاب در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مراجعات متعدد متقاضیان ساخت‌وسازها، مبنی بر تقاضای کاهش نرخ تعرفه نظام مهندسی و پیگیری شورای اسلامی شهر مساعدت و موافقت هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان این شهرستان، نرخ تعرفه خدمات نظام مهندسی، ۲۵ درصد نیز کاهش یافت.

 وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از بافت های مسکونی شهر گلستان فرسوده است، خاطرنشان کرد: این اقدام بیشتر به منظور تشویق متقاضیان نوسازی بافت های مسکونی فرسوده به ویژه کمک به اقشار کم درآمد در این شهر صورت گرفته است.

 رئیس شورای اسلامی شهر گلستان با بیان اینکه مهندسان ناظر مهم‌ترین رکن نظارتی در ساخت و سازها هستند، توضیح داد: در جلسه ای که با اعضای هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی شهرستان بهارستان داشتیم مقرر شد از این پس مهندسان ناظر بیشتر بر نحوه ساخت و سازهای منطقه نظارت کنند تا تمام شرایط مقاوم سازی در بناهای جدید رعایت شود.

جهانتاب با تاکید بر اینکه دو زلزله اخیر در شهر گلستان تلنگری برای بافت های فرسوده این منطقه بود، اذعان کرد: در همین رابطه شهرداری گلستان برای کسانی که تمایل به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده  خود داشته باشند جواز صددرصد رایگان صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه بافت های فرسوده دارای سه شاخصه ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری است، ادامه داد: صدور جواز رایگان به شرط تجمیع ریزدانه ها است ضمن اینکه در این راستا دولت تسهیلات بانکی خوبی برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته است، تسهیلات این چنینی زمینه ای برای جذب شهروندان ساکن در بافت های فرسوده برای نوسازی است تا در برابر زلزله ایمن باشند.

نمایش ادامه آرشیو