نامه سرگشاده رئیس شورای اسلامی شهر گلستان به استاندار تهران

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶

مهندس عباس جهان تاب، مشکلات و نیازهای شهر گلستان را طی نامه ای سرگشاده با مهندس مقیمی در میان گذاشت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ سفر یک روزه مهندس مقیمی استاندار تهران به شهرستان بهارستان در حالی انجام شد که در جریان این سفر، مهندس عباس جهان تاب رئیس شورای اسلامی شهر گلستان به نمایندگی از همکاران خود مشکلات، کمبودها و نیازهای شهر گلستان را علاوه بر درخواست های شفاهی، طی یک نامه با استاندار مطرح کرد.

بر اساس این گزارش تصویر و متن نامه یاد شده به شرح ذیل می باشد: «احتراماً، به استحضار عالی مقام میرساند که شهر گلستان، مرکز شهرستان بهارستان که تراکم جمعیتی بسیار زیادی دارد بطوریکه از نظر جمعیت متراکم ترین شهر کشور است و دارای معضلات عدیده ای بوده که چون عمدتاً مردم ضعیفی در این منطقه ساکن هستند که تقاضای دستور رسیدگی و تخصیص اعتبارات استانی در جهت حل مشکلات و معضلات این منطقه را که بشرح ذیل تقدیم گردیده است را از محضر عالی مقام استدعا داریم.

1-  بافتهای فرسوده و بازنگری طرح تفصیلی که بخش عمده شهر به شکل بافت فرسوده می باشد.

2-  ایجاد کمربندی شمالی جهت کاهش ترافیک جاده ساوه و خارج کردن ماشین های سنگین از این محور که سالانه کشته های زیادی را در بردارد.

3-  پروژه زیر گذر سه راهی آدران که اعتبار 12 میلیارد را نیارمند است در حالی که برای این پروژه 6 میلیارد اختصاص داده شده و تا امروز تنها 2 میلیارد تامین مالی گردیده است که الباقی برای اداره پروژه نیاز ضروری می باشد.

4-   در فضای اطراف رودخانه شادچای که حدود 12میلیارد جهت ایجاد دیوار سنگی و سیل دشت جهت انتقال آبهای سطحی و رفع لجن زارها و آزادسازی اطراف آن حدوداً به مساحت 160هزار مترمربع هزینه شده است حال برای ایجاد فضای سبز و اماکن رفاهی و تفریحی که تنها مکان موجود در این شهر می باشد نیاز به اعتبار خوب می باشد.

5-  نیاز مبرم شهر به سیستم حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی که هم کمبود ناوگان داریم و هم با توجه به فرسوده بودن آنها نیاز به نوسازی می باشد. که در زمینه مترو نیز همانطور که مستحضر هستید بودجه ای جهت ایجاد ایستگاه مترو در شهر و شهرستانمان اختصاص یافته که ان شاا... با پیگیری این قضیه به مراتب کمک فراوانی در راستای انتقال مسافرین به تهران و هم کاهش مصرف سوخت را در برخواهد داشت.

6-  نیاز به تعویض لوله های فرسوده شهر  که واقعاً کمر شهرداری را شکسته است. که سالانه حدوداً ده میلیارد تومان شهرداری جهت ترمیم و لکه گیری معابر که در اثر شگستگی لوله های فرسوده شهر هزینه می کند که این مبلغ با توجه به نبود درآمد در شهرداری بسیار زیاد می باشد.

7-  انتقال صنوف مزاحم از محور جاده ساوه که در مجاورت بافت فرسوده و در واقع محور اصلی شهر جهت عبور و مرورمی باشد. یک مسئله مهم و قابل توجه و نیاز شهر می باشد. که در این راستا نیازمند کمک حضرتعالی در جهت انتقال این اصناف به خارج شهر میطلبد.

8-  کمربندی جنوبی شهر که تنها راه فرار از ترافیک سنگین محور اصلی شهر می باشد، نیازمند توجه جدی به آن است.

9-  اتمام ساختمان فرمانداری و شروع ساختمان مرکزی شهرداری گلستان در خیابان شهید ابدام که اخیراً   کلنگ زنی شده است، در زمینی بمساحت 4هزار مترمربع که نیازمند حدوداً ده میلیارد تومان اعتبار می باشد.

10-  استقرار ادارت در شهر گلستان بعنوان بخش مرکزی شهرستان بهارستان.

11-  با توجه به عدم تعریف مناسب ورودی و خروجی شهر از دو طرف نیازمند اختصاص بودجه مناسب جهت ایجاد میادین و زیر گذر مقابل فرمانداری محترم شهرستان بهارستان که نمایانگر هویت شهر خواهد بود می باشد.

12-  تعیین و تکلیف نحوه مدیریت شهرک صنعتی قلعه میر که مدتی است می خواهد از شهر گلستان مستقل کنند که این امر بسیار به ضرر شهر بوده و عملاً این لکه صنعتی در واقع جزء منطقه قانونی شهر گلستان بوده و جدا سازی آن از شهر خسارات فراوانی را به شهرداری تحمیل خواهد کرد.

13-  با توجه به اینکه شهر گلستان جمعیتی بالغ بر 300هزار نفر دارد و عمداً از قشر جوان می باشند نیازمند  یک استادیوم 10هزار نفری می باشد. که مکان آن جانمایی شده ولی نیازمند اعتبار استانی می باشد.

14-  استقرار اداره راهنمایی و رانندگی در شهر گلستان.

15-  ایجاد کانال در ضلع شمالی جاده ساوه در جهت هدایت آبهای سطحی که در زمان بارندگی باعث آبگرفتگی و نفوذ آب به منازل شهروندان و ایجاد مشکلات عمده به مردم منطقه.»

نمایش ادامه آرشیو