حضرت معصومه (س) الگوی بارز حیا و کرامت

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶

امام جمعه گلستان در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت دهه کرامت، حضرت معصومه (س) را نمونه درخشان حیا و کرامت توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین صفایی امام جمعه گلستان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: یکی از چیزهایی که برای انسان کرامت ایجاد می کند حیا می باشد. چشم انسان موضع حیا می باشد و اگر کسی چشم خود را حفظ کند باعث کرامت او می شود و بانوان محترم برای داشتن حیا سوره نور را بخوانند.
ایشان اظهار داشت: اگر انسان حیا و اخلاق داشته باشد چند چیز برای او حاصل می شود که اولین آن بیشتر شدن ثروت، دومین آن تاخیر در مرگ انسان و مورد دیگر بهشتی شدن او می شود و مورد دیگر که مهم است باعث محبت و عزت می گردد.
خطیب نماز جمعه گلستان ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید در آن حیا ایجاد شود در رفتار می باشد و عدم رعایت آن باعث انحراف می شود و در این رابطه باید مراقب باشیم. الگویی که ائمه به ما آموخته اند داشتن حیا می باشد. بهترین چیزی که در زندگی وجود دارد حیا می باشد چه افرادی که دین دارند و چه افرادی که دین ندارند. به صورت فطری چند چیز در انسان جلوه می کند که اولین آن بیزاری از کفر و علاقه به خدا می باشد و دیگری بیزاری از گناه می باشد.
صفایی افزود: برای بانوان الگوهای بسیاری وجود دارد که اگر می خواهند کرامت و عزت داشته باشند از آن استفاده کنند همچون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) که به انسان کرامت می بخشد.

نمایش ادامه آرشیو