ضوابط طرح تفصیلی شهر گلستان اصلاح می‌شود

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

معاون شهرسازی شهرداری گلستان: بخشی از ضوابط طرح تفصیلی این شهر باهدف ایجاد شرایط مناسب و جلوگیری از تخلفات ساختمانی و همچنین جلب رضایت شهروندان به‌زودی اصلاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ اسفندیار ترابی معاون شهرسازی شهرداری گلستان بابیان اینکه قرار است ضوابط طرح تفصیلی شهر گلستان اصلاح شود، اظهار کرد: بخشی از ضوابط کارشناسی شده و برای ایجاد شرایط مناسب برای متقاضیان در حال بررسی مراحل مقدماتی است که پس از تهیه و تصویب در کمیسیون طرح تفصیلی ماده 5 استان تهران قابل اجرا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام باهدف رضایتمندی شهروندان از روند ساخت‌وساز در کاربری مسکونی و تجاری است، تصریح کرد: طرح‌های توسعه شهری بنیادی‌ترین ابزار شکل‌دهی شهرها بر اساس نظم و برنامه‌ای از پیش اندیشیده شده محسوب می‌شوند و رفتار ساکنان و طرح‌ها و برنامه‌های طراحان و برنامه‌ریزان شهری عواملی است که شهر را به جلو می‌برد.

ترابی ادامه داد: در بازنگری طرح تفصیلی این شهر با توجه به در نظر گرفتن تمامی شاخص‌ها و اولویت‌ها در این زمینه مبحث بافت فرسوده که یک معضل اجتماعی به‌حساب می‌آید به‌صورت دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرارگرفته است و بر آنیم تا از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان آگاهی‌شان را نسبت به شرایط زندگی شهری افزایش داده و درصد مشارکت آنها را در احیای بافت‌های فرسوده ارتقا دهیم.

معاون شهردار گلستان اشاره به اینکه در حقیقت نوسازی بافت‌های فرسوده فقط تخریب بنا نیست که بخواهیم مردم را به آن وادار کنیم، متذکر شد: در حال حاضر رویکرد فرهنگی با تأکید بر نقش مشارکت مردم در اجرای طرح‌های شهری و تأمین منافع متقابل بین گروه‌های مختلف مردمی یکی از کلیدهای برون‌رفت از مشکلات مربوط به بافت‌های فرسوده است.

نمایش ادامه آرشیو