لایروبی رودخانه شادچای توسط شهرداری گلستان

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸

با هدف رفع مشکلات زیست محیطی، لایروبی دوره ای رودخانه شادچای توسط شهرداری انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ شادچای نام رودخانه و مسیر آبی است که از شمالی‌ترین نقطه شهرستان‌های شهریار و قدس آغاز و تا جنوبی‌ترین نقطه در شهرستان‌ بهارستان ادامه دارد. این مسیر آبی جهت عبور سیل و آبگرفتگی‌های احتمالی تأثیرگذار بوده و گاهی نیز سرریز آبی کرج به این مسیر ریخته می‌شود.

این رودخانه در محدوده شهر گلستان طی سالیان گذشته به دلیل جاری شدن فاضلاب و تبدیل آن به لجنزار و نیزار، معضلی جدی برای اهالی حاشیه ای آن شده بود و علاوه بر آسیب های بهداشتی و زیست محیطی با تبدیل شدن به پاتوق معتادان متجاهر آسیبهای اجتماعی و امنیتی نیز در پی داشت که مدیریت شهری گلستان را بر آن داشت نسبت به ساماندهی رودخانه به طول 3 کیلومتر اقدام کند.

با احداث دیوار ساحلی و سیل دشت در این محدوده و آزادسازی180 هزار مترمربع، شهرداری گلستان در چندین فاز به احداث تفرجگاه و فضای سبز اقدام کرد که تاکنون دو فاز آن با اسم «پارک مادر» تکمیل و به بهره برداری رسیده و سایر نقاط حاشیه ای آن در حال تبدیل به پارک می باشد.

یکی از مشکلاتی که همچنان گریبان گیر رودخانه شادچای است زباله هایی است که برخی شهروندان در آن رها می کنند که بویژه در فصل گرما باعث تعفن و مشکلات زیستی می شود و سلامت شهروندان ساکن در حاشیه آن را به مخاطره می اندازد.

در همین راستا با تأکید مهندس فرزین سرپرست شهرداری گلستان، حوزه خدمات شهری با اتخاذ تدابیر لازم و به صورت دوره ای نسبت به لایروبی آن اقدام می کند تا علاوه بر رفع مشکلات یاد شده، رضایت خاطر شهروندان محترم را جلب نماید.

نمایش ادامه آرشیو