محمد سلگی: با بی‌تدبیری چهارشنبه‌سوری را چهارشنبه‌سوزی نکنیم

یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

کلاسهای آموزشی آشنایی با خطرات چهارشنبه سوری برای دانش آموزان مدارس شهر گلستان توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان، محمد سلگی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان در این خصوص گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و فرارسیدن آخرین چهارشنبه سال، برای آشنایی دانش آموزان با حوادث ناگوار پیش آمده وآموزش و پیشگیری از حوادث احتمالی، این کارگاه آموزشی یک روزه با حضور نیرو های زحمت کش سازمان آتش نشانی شهرداری گلستان  در برخی از مدارس شهر گلستان برگزار شد.
سلگی افزود: هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهار شنبه پایان سال می تواند زیانهای جانی ومالی سنگینی و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد .
وی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از جوانان و نوجونان در جامعه صرفا به بهانه برپایی جشن و شادی در برخی مناسبت‌های مختلف چنان حوادث تلخ و زیانباری را برخود و جامعه تحمیل می‌کنند که ردپای تبعات ناخوشایند آن تا سالیان سال دراذهان برجای خواهد ماند.
به هر صورت در آستانه چهارشنبه‌سوری دیگری هستیم، بیائیم شادبودن در کنارهم را بصورتی عقلانی تمرین و ممارست کنیم، بدون شک شادی حق طبیعی تک تک افراد هر جامعه‌ای است، اما بیائیم این فرهنگ را در اجتماع و خانواده‌ها نهادینه نمائیم تا شادی و نشاط خویش را در میان شعله‌های آتش و دود و انفجارهای خطرناک و ترقه‌بازی‌های ویرانگرجستجو نکنیم.
پس با درایت و دوراندیشی و بهره‌گیری از عقلانیت، در کنار برنامه‌ریزی‌های ارزشمند برای جشن‌ها و شادی‌های طول ایام سال به این نکته مهم نیز توجه ویژه  داشته باشیم که نباید تنها به بهانه شادی و نشاط جامعه ارزش‌های اسلامی و انسانی را زیر پا بگذاریم.

 

نمایش ادامه آرشیو