تحقق زیباسازی منظر شهری با مشارکت شهروندان

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷

مهندس عرب: زیباسازی منظر شهری جز با مشارکت شهروندان محقق نمی‌شود/ رنگ‌آمیزی و نقاشی بیش از 6000 مترمربع از دیوارها و فضاهای شهری

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ شهردار گلستان با بیان اینکه شهروندان باید در زیباسازی سیما و منظر شهری با مدیریت شهری همکاری کنند، اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی شهرداری با محوریت واحد زیباسازی آراستن سیما و منظر شهری و حذف زوائد و نازیبایی‌ها از چهره شهر است، اما این هدف بدون مشارکت مؤثر شهروندان تحقق نخواهد یافت.

وی افزود: بدون شک همه شهروندان شهر خود را دوست دارند، بر همین اساس، باید برای ایجاد آرامش و نشاط شهری به یکدیگر و مدیریت شهری کمک ‌کنند.

مهندس عرب با بیان اینکه به منظور زیبایی شهر مردم باید نظافت را از محیط کار و زندگی خود آغاز کنند، افزود: برای دیده شدن زیبایی بصری در شهر، شهروندان باید به موضوع نمای ساختمان خود اهمیت دهند. احداث ساختمان‌ها با نماهای شکیل و باهویت و همچنین اجتناب از نصب و قرار دادن زوائد از جمله تابلوها و... در این زمینه بسیار مؤثر است.

شهردار گلستان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید با آموزش و فرهنگسازی درست، مشارکت مردم را در زیبایی شهری جلب کنند و شهروندان نیز باید در امر حفظ محیط زیست و زیبایی شهری مطالبه‌گر شوند و نسبت به این امر توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی در تشریح اقدامات انجام‌شده شهرداری در این زمینه گفت: یکی از اقدامات مهم واحد زیباسازی که با هدف حفظ زیبایی منظر شهری انجام می‌شود، رنگ‌آمیزی، نقاشی و خطاطی دیوارهای سطح شهر است و هدف ما در این حوزه، علاوه بر زیباسازی منظر شهری، فرهنگسازی و ترویج مفاهیم دینی و ملی از جمله ایثار و شهادت است و بر همین اساس، نقاشی چهره امام (ره) و مقام معظم رهبری در سه راه آدران به پایان رسید و بزودی تصویر برخی از شهدای شاخص در دیوار استخر در حال اخداث قلعه میر چهره پردازی می شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6000 مترمربع از دیوارها و فضاهای شهری رنگ آمیزی و نقاشی شده و این طرح تا زدودن کامل نازیباییها از سطح شهر ادامه خواهد داشت.

نمایش ادامه آرشیو