شهروند گرانقدر، جوی آب جای زباله نیست

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری گلستان گفت: تمام شهروندان باید متوجه باشند که جوی آب جای زباله نیست و از ریختن هر نوع زباله ای در جوی ها خودداری کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس مسلم رستمی در جمع خبرنگاران، افزود: زمانی که شهروندی زباله کوچک یا بزرگ خود را به جوی آب می ریزد، باید توجه داشته باشد که چه خسارتی به آسایش سایر همشهریان وارد می کنند.
وی با بیان اینکه زیرساخت های شبکه جذب پساب های شهر گلستان معیوب است، اظهار کرد: هر زباله ای که مردم در جوی های آب می ریزند در بارش ها، حجم آب گرفتگی را در سطح شهر دوچندان می کند و باعث می شود نیروهای شهرداری وقت بیشتری را صرف بازگشایی معابر کنند.  به گفته وی، از سوی دیگر همین زباله ها از کانال هایی عبور می کنند که عرض آنان گاه کمتر از 70 سانتیمتر است حالا شهروندان خودشان تصور کنند زباله ها چه دردسری برای ما در این شرایط ایجاد می کند.
معاون خدمات شهری شهرداری گلستان خاطرنشان کرد: زمانی که تعداد انبوهی از زباله به ویژه انواع پلاستیک و نایلون وارد کانال های باریک می شود، مسیر عبور آب را مسدود می کند و همین باعث می شود آب گرفتگی در روزهای بارانی در گلستان بیشتر دیده شود.
رستمی ادامه داد: در زمان مسدود شدن کانال ها، هیچ راهی برای باز کردن غیر از حضور نیروهای شهرداری وجود ندارد.
به گفته رستمی برای دور ریختن زباله ها، به حتم جوی آب مکان مناسبی نیست و برای این کار در سراسر شهر گلستان سطل های کوچک و بزرگ زباله در نظر گرفته شده است.

نمایش ادامه آرشیو