مهندس عرب: مدیریت شهری نسیم شهر نسبت به ساماندهی آب های سطحی ورودی کانال سیاب اقدام کند

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶

سرپرست شهرداری گلستان در بازدید از پروژه لوله گذاری  ورودی کانال سیاب جهت هدایت بهتر آبهای سطحی، از مدیریت شهری نسیم شهر در خصوص عدم پاکسازی این کانال در محدوده نسیم شهر انتقاد کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس علیرضا عرب سرپرست شهرداری گلستان با اعلام این خبر گفت: شهرداری گلستان در راستای ساماندهی آب های سطحی در محدوده شهر گلستان، جاده ساوه (ورودی کانال سیاب) به ترمیم، تعویض و اصلاح لوله های فرسوده بتنی به قطر 2 متر و طول 30 متر و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون ریال جهت بهبود وضعیت هدایت آب های سطحی به کانال سیاب اقدام نموده است.
مهندس عرب تصریح نمود: مشکل عمده که در این کانال بویژه در زیر جاده ساوه وجود دارد و منجر به آب گرفتگی می شود ورود زباله هایی است که شهرداری نسیم شهر می تواند با نصب توری در خروجی محدوده قانونی خود، با کمترین هزینه، از آن جلوگیری کند تا جریان آب در کانال تسهیل یابد.
مدیریت شهری گلستان همچنین به پاکسازی و رسوب برداری انهار و کانال‌ها به طول 4000 متر اشاره کرد و یاد آور شد: با ابلاغ طرح جهادی نگهداشت شهر از سوی شهرداری گلستان، معاونت فنی و عمرانی و امور شهری نسبت به لایروبی انهار رو بسته، رسوب برداری شبکه های اصلی (مسیل ها)، رودخانه شادچای و کانال سیاب و ... اقدام کرده اند.
وی خاطرنشان ساخت: ترمیم ورودی کانال سیاب با هدف جمع آوری آبهای سطحی و جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه در بلوار آیت اله سعیدی (جاده ساوه) هم اکنون در حال انجام است و تا چند روز دیگر پایان می یابد.

نمایش ادامه آرشیو