پیام رئیس شورای اسلامی شهر گلستان به مناسبت ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس

یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶

مهندس عباس جهان تاب: فرا رسیدن ماه مهر و مودت و آغاز هفته دفاع‌مقدس را که با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مقارن شده است گرامی می‌دارم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس عباس جهان تاب رئیس شورای اسلامی شهر گلستان گرامیداشت هفته دفاع مقدس و  ایام سرور و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالها الحسین (ع) را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است :

«اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه»

همانا امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

   طلیعه مهر امسال و آغاز بهار تعلیم و تربیت که مقارن است با یاد و خاطره حماسه سازان و طلایه دارن دفاع مقدس، با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، مزین شده است. قطعاً این تقارن‌های فرخنده میمون و مایه تعالی ملت ایران است.

 دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در کشور نهادینه کرد که با وجود گذشت ۳8 سال از عمر آن هنوز تازگی دارد و پیام جامع امام حسین (ع) و یاران باوفایش استمرار فرهنگ عاشورا و احیاء فریضه امر به معروف که علم و دانش نیز از مصادیق بارز آن است، راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بدون ترديد قيام مجاهدانه و متعبدانه چهره ماندگار تاريخ كربلا، حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، ياران بي مثال و اهل بيت آن حضرت، درسي‌است براي جامعه بشريت تا بياموزند كه رمز ماندگاري و عزت، ايمان و صبر و استقامت است.

هم‌زماني آغازين روز ماه محرم با نخستين روز هفته دفاع مقدس نيز يادآور همين نكته است كه دلاوران رشيد ميدان‌هاي نبرد كربلاي ايران، اطاعت پذيري از ولايت، جهاد، فداكاري و ايثار را از مكتب عاشوراي حسيني به نيكي آموختند و با تأسي به آن شخصيت جاودانه بشريت، نام خود را در تاريخ انقلاب اسلامي ثبت نمودند.

برابر شدن آغاز سال آموزشی با ماه محرم را به فال نیک می‌گیریم تا همگی و هر چه بیش‌تر از حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع)، درس و منش آزادگی، جهاد و پایمردی را فرا بگیریم و به فرزندان این آب و خاک نیز بیاموزانیم که حسین (ع) تشنه راستی، درستی و دوستی بود و رستگاری در آن است.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید به اصحاب تعلیم وتربیت، دانش آموزان پر تلاش و شهروندان شریف، ولایی و عاشورایی شهر گلستان، ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را تسلیت عرض می نمایم.

نمایش ادامه آرشیو