تجلیل مهندس کاویانی شهردار گلستان از خبرنگاران

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

شهردار گلستان در آیین تجلیل از خبرنگاران، 20 ماه تلاش مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت ها را روایت کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ بهروز کاویانی در نشست باخبرنگاران که به بهانه روز خبرنگار و تجلیل از مقام آنان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، حرفه خبرنگارای را یکی از سخت ترین حرفه ها قلمداد کرد و گفت: سختی و حساسیت کار خبرنگاران را درک می کنیم و به آنها خداقوت و خسته نباشید عرض می کنیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری گلستان، افزود: خبرنگاران با نقدها، پیشنهادات و نگاه ریزبینانه به مسائل همواره یار و یاور مدیریت شهری بوده اند و اگر موفقیتی حاصل شده خبرنگاران نیز در آن سهیم هستند.
کاویانی با بیان اینکه شهرداری گلستان در طول 20ماه پیش پرکارترین روزهای خود را سپری کرد، اظهارداشت: در این مدت با همکاری، تعامل و همدلی اعضای شورا، مدیران و پرسنل شهرداری اقدامات خوبی را به انجام رساندیم. به شکلی که از هیچ کدام از حوزه های شهری غافل نشدیم و سعی کردیم توازن را در محلات و مناطق شهری رعایت کنیم.
شهردار گلستان از افزایش سرانه های ورزشی در شهر خبر داد و گفت: پیش از حضور بنده تنها یک ورزشگاه در شهر داشتیم اما امروز مجموع ورزشگاه ها به 5 باب رسید و همچنین یک مجموعه ورزش های باستانی و پهلوانی هم در دست ساخت است.
 وی با اشاره به فعالیت های شهرداری در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: ساخت سرای محله و کتابخانه در قلعه میر، پیش بینی ساخت یک باب کتابخانه در کاملیای شرقی که در مرحله تهیه نقشه است از جمله فعالیت های فرهنگی است و البته برای ساخت مصلی نیز تا کنون طی دو مرحله کمک مالی داشته ایم.
کاویانی تصریح کرد: طبق استانداردها برای هر 50 هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی باید وجود داشته باشید. خوشبختانه در شهر گلستان با بهره برداری از ایستگاه شماره 4 و 5 آتش نشانی  و جمعیت 250 هزار نفر گلستان به استاندارد این حوزه می رسیم.
وی به حوزه فضای سبز اشاره کرده و افزود: در حاشیه رودخانه شادچای 16 هزار متر مربع  در فاز اول  ایجاد فضای سبز در دست اقدام داریم و توسعه این  فضای سبز در این محل در 4 فاز انجام می شود که در آن پیست دوچرخه و جاده سلامت نیز پیش بینی شده است.
کاویانی ادامه داد: پارک بانوان نیز با مصوبه شورای شهر جانمایی شده و در 25 هزار متر مربع ایجاد می شود.
شهردار گلستان گریزی نیز به فعالیت های عمرانی شهرداری زد و گفت: ساخت دیوار ساحلی رود خانه شادچای، ساماندهی رودخانه سیاب، تعریض پل رودخانه شادچای،  ساخت زیر گذر و تقاطع غیر همسطح سه راهی آدران، ساخت دو بازار بزرگ میوه و تره و ساخت کمربندی اتصال 30 متری به جاده امامزاده باقر(ع) از جمله کارهای عمرانی است که البته باید به اینها ساخت سالن های ورزشی و ایستگاه های آتش نشانی  را نیز اضافه کرد.
وی افزود: برای ادامه ساماندهی رودخانه شاد چای 3 میلیارد از محل اعتبارات حاشینه نشینی گرفتیم که پیمانکار خود استانداری به زودی ادامه کار را به انجام میرساند.
کاویانی با اشاره به تقاطع غیر همسطح و زیرگذر سه راهی آدران، گفت: در گذشته مبالغ زیادی برای این پروژه هزینه شد و این پروژه جزو خواسته های مردم بود که بحمدالله توانستیم  6 و نیم میلیارد اعتبار استانی برای این پروژه بگیریم و کار را ادامه دهیم.
وی در خصوص بازار میوه و تره بار عطر سیب و عطر یاس نیز گفت: این دو طرح به صورت «بی یو تی» در اختیار پیمانکاران قرار داده شده و طرح های اینچنینی امروز در دنیا انجام می شود که در آینده به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری خواهد بود.
شهردار گلستان با بیان اینکه امروز به هیچ پیمانکاری بدهی نداریم، گفت: شفافیت مالی در شهرداری وجود دارد  و اگر بگویم شهرداری شفاف ترین روزهای خود را سپری می کند بیراه نگفته ام.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بودجه سال 95، اظهار کرد: سال 95 میزان بودجه  که توسط شورای محترم بسته شد 106 میلیارد تومان بود که 70 میلیارد آن محقق شد و میزان هزینه کرد شهرداری نیز 68 میلیارد تومان بود و این نشان می دهد که ما به اندازه دخلمان خرج کرده ایم و به هیچ وجه انحراف بودجه نداشتیم.
کاویانی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص مناطق شهرداری، افزود: شهر گلستان به دو منطقه و یک ناحیه ویژه تقسیم می شود که البته آن ناحیه ویژه نیز خدمات منطقه را خواهد داشت.
وی در ادامه بنا به خواسته خبرنگاران با نامگذاری پل رودخانه شادچای به پل خبرنگاران موافقت کرد.
شهرداری گلستان در پایان ضمن تشکر از اعضای شورای شهر، مدیران و پرسنل شهرداری و همچنین اداره اوقاف، گفت: اداره اوقاف همکاری خوبی با شهرداری در خصوص آزادسازی سند زمین هایی که برای پروژه ها تامین شد، داشت.

 

نمایش ادامه آرشیو