عملکرد مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گلستان در یک نگاه

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶

اقدامات شاخص مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گلستان در 18 ماهه گذشته تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ حجت الاسلام و المسملین پیری سرپرست مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گلستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: امروزه برنامه ریزی فرهنگی و سرمایه گذاری در بخش اجتماعی و فرهنگی در جامعه نقش بسیار مهم تری در مقایسه با سرمایه عمرانی و اجرایی در شهرها ایفا می کند و ثابت شده است که در نظام مدیریت شهری، هر چه سرمایه فرهنگی و اجتماعی افزایش یابد، موجب تقلیل هزینه های اجرایی و عمرانی نیز می شود.
وی افزود: در همین راستا بر اساس ماده 55 قانون شهرداری ها برنامه ریزی و سرمایه گذاری در حوزه مسایل اجتماعی، فرهنگی و هنری از جمله وظایف ذاتی شهرداری ها شمرده شده است که عملکرد این حوزه در 18ماه اخیر به شرح ذیل می باشد؛
1. بر گزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی در خصوص آشنایی مردم با مواد مخدر و راههای پیشگیری و درمان آن با همکاری نیروی انتظامی(ستاد مبارزه با مواد مخدر)
2. بر گزاری همایش های پزشکی و درمانی در رابطه با دیابت و بیماریهای واگیردار در سطح شهر با همکاری اداره بهداشت و درمان شهرستان بهارستان.
3. انعقاد قرارداد با پیمانکاران جهت اسکان معتادان خیابانی و کارتن خواب و معرفی آنان جهت اسکان و درمان در این مرکز در جاده ریه شهرک قلعه میر.
4. برگزاری جشن ها و مراسمات مختلف در نقاط مختلف شهر به فراخور مناطق و محله های شهر با عنایت به موضوع آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با موضوعات فرهنگی و اجتماعی.
5. برگزاری مراسمات عزاداری در نقاط و مساجد مختلف شهر با حضور مداحان به نام و مطرح کشوری و اهدای بسته های فرهنگی به هیئات مذهبی در ماه محرم و همچنین برگزاری آئین تجلیل از مادحین و پیرغلامان.
6. اهتمام در بر گزاری کلاسهای مختلف قرآنی از قبیل روخوانی-روانخوانی-تجوید-صوت و لحن-قرائت و...در سطح شهر با استفاده از اساتید مجرب.
7. انعقاد قرارداد با مرکز ucmas   و راه اندازی کلاسهای مذکور در دارالقران شهرداری گلستان.
8. بر گزاری مستمر مراسم 14 خرداد در هر سال به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی و توزیع بسته های فرهنگی در بین زائران عبوری از شهر گلستان .
9. اهتمام در بر گزاری مسابقات کتاب خوانی و اهدای جوایز و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در سطح شهرستان.
10. برگزاری مسابقات ورزشی در میان همکاران و همچنین مشارکت در برگزاری مسابقات ورزشی در میان شهروندان.
11. نگهداری و تجهیز زمین های چمن مصنوعی ساخته شده در سه نقطه از شهر در ابتدای تاسیس این زمین ها.
12. برگزاری کلاسها و همایشهای مناسب با خانواده در خصوص مهارت های زندگی و همسر داری .
13. برگزاری مراسم به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح شهر که با استقبال گسترده شهروندان و در فضای باز برگزار گردید.

 

نمایش ادامه آرشیو