با هدف ارتقای سرانه های بهداشتی؛ واگذاری 3338 مترمربع زمین از طرف شهرداری گلستان

یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶

شهرداری گلستان با استناد به مصوبه شورای اسلامی شهر، 3338 متربع از زمینهای خود را برای افزایش سرانه های بهداشتی و درمانی واگذار کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ شهر گلستان با داشتن بیش از 300 هزار نفر جمعیت از فقر سرانه های بهداشتی و درمانی رنج می برد به طوری که به جز بیمارستان در حال افتتاح امام حسین (ع)، حتی یک تخت بیمارستانی در شهر وجود ندارد. در همین راستا شهرداری گلستان با هدف ارتقای سرانه های بهداشتی و درمانی نسبت به واگذاری چند قطعه زمین با مجموع مساحت 3338 مترمربع در سال 1395 اقدام نموده است.

مهندس کاویانی شهردار گلستان با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند؛ مسئولان باید بستری را فراهم آورند که خانواده ها در بحث درمان بیماران تنها دغدغه بازگشت سلامتی شان را داشته باشند و مباحثی همچون هزینه های بالای بستری و درمان یا کمبود امکانات پزشکی به دغدغه ای مضاعف برای شهروندان تبدیل نشود اما شرایط کنونی با تحقق این مطالبه راهبردی فاصله بسیار زیادی دارد.

وی افزود: طی سالیان اخیر هر لحظه بر جمعیت شهر گلستان افزوده شده بدون آنکه سرانه های خدماتی و رفاهی تأمین شود و امروز کار به جایی رسیده که در منطقه گلستان با 300 هزار نفر جمعیت، فقر سرانه های بهداشتی و درمانی کاملاً مشهود است.

کاویانی در ادامه بیمارستان امام حسین (ع) را مثال زد و خاطر نشان ساخت: این بیمارستان که زمین آن در سنوات گذشته از سوی شهرداری واگذار شده است، چند سالی بود که برغم احداث بنا در مدار تجهیز و بهره برداری قرار نمی گرفت که با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولین شهرستان به زودی فعالیت های خود را شروع خواهد کرد.

شهردار گلستان با اشاره به اینکه یکی از اهداف مدیریت شهری توسعه سرانه های درمانی و بهداشتی است، بیان کرد: در ادامه مساعدت مدیریت شهری برای جامه عمل پوشاندن این هدف، شهرداری گلستان دو قطعه زمین جهت احداث واحد بهداشتی به مساحت 338 مترمربع در مابین فلکه سوم و دوم کوچه شکوفه 4 و 500 مترمربع با کاربری درمانی به آدرس سه راه آدران بر خیابان 20 متری امام حسین (ع) به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان واگذار کرد.

شایان ذکر است پیش از این نیز یک قطعه زمین به مساحت 2000 مترمربع جهت احداث زایشگاه و 500 مترمربع جهت احداث اورژانس اجتماعی از طرف شهرداری گلستان واگذار شده است.

نمایش ادامه آرشیو