شهردار گلستان از طرح تخریب و نوسازی بافتهای فرسوده در شهرگلستان خبر داد

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰

جلسه هم اندیشی رفع معضلات اجتماعی و بافت فرسوده به ریاست دکتر میرزمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ این جلسه تخصصی ساعتی پیش با حضور جناب سروان نوروزی مسئول مهندسی سازندگی ناحیه مقاومت بسیج و سپاه بهارستان، معاونین شهردار برگزار و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و راهکارهای متناسب در خصوص رفع مشکلات بافت فرسوده، مورد بررسی و به تبادل نظر پرداختند.

شهردار گلستان در این جلسه یادآور شد: شهر گلستان با بیش از 300 هزار نفر جمعیت، 50 درصد بافت فرسوده شهری را دارا است که مشکلات متعددی در زمینه های کالبدی، محیطی، اجتماعی و اقتصادی بوجود آمده است که زندگی ساکنان گلستانی را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

دکتر میرزمانی تصریح نمود: بخش اعظمی از بافت شهرگلستان فرسوده است که در مواقع وقوع حوادث غیرمترقبه می تواند به یک بحران تبدیل شوند .

وی افزود: اگر شهروندان عزیز منازل خود را نوسازی یا واحدهای مسکونی کوچک خود را باهم تجمیع و به واحدهای بزرگتر بارعایت اصول شهرسازی و مهندسی تبدیل کنند، علاوه بر بهره مندی از فضای بزرگتر برای زندگی، در مقابل حوادثی مثل زلزله در امان خواهند بود .

گفتنی است: بر اساس بررسی های انجام شده، حدود 90% درصد جمعیت کشور در معرض خطرات ناشی از وقوع زلزله قرار دارند، از این رو، بافت های فرسوده به دلیل مشکلات موجود از آسیب پذیری بالایی در صورت وقوع زلزله برخوردار هستند.

نمایش ادامه آرشیو