خزانه دار شوراي اسلامي شهر گلستان: بررسي؛ ارائه سرانه هاي عمومي توسط مالکين، يا فرار از آن

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹

سميع اله نظري: آنچه که در مجموعه اقدامات مديريت شهري گذشته به عنوان يک چالش اصلي وجود داشته اين است که در فرآيند تصميم گيري ها به سرانه هاي عمومي  توجه نشده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ امروز شهر گلستان، دچار مشکلات اساسي در زمينه زيرساخت هاي شهري و سرانه هاي عمومي شده است. در خصوص چالش هاي مربوط به کمبود سرانه هاي عمومي به ويژه در شهرک  قلعه مير و اطراف آن، هر چند در اين حوزه با مشکل حادي روبه رو هستيم،  ولي مي بايست تصميمي که مديريت شهري اتخاذ  کند مبتني بر تامين اين سرانه ها باشد و از سوي ديگر مانع فرار بعضي از مالکين به اصطلاح زرنگ،  از ارائه سرانه هاي عمومي در قبال دريافت جواز باشد.

در کل منطقه قلعه مير که بيش از حدود  ششصد  هکتار املاک وجود داشته،  کساني از گذشته هاي  نه  چندان دور،  بدون پرداخت سرانه هاي عمومي، اقدام به احداث سوله و بنا  کرده اند.

 سئوالي که در  اينجا مطرح مي شود اين است که؛  اينها چه فرقي با ديگر شهروندان داشته و دارند که سرانه هاي عمومي را در پروژه هاي خود تامين نکرده و  قصدي هم براي تامين آن  ندارند..؟

بنظر ميرسد مديريت شهري  و شهرداري از زمان افتتاح تا کنون، هيچگونه عکس العمل خاصي در اينگونه موارد از خود نشان نداده، و در مقابل از  صاحبان املاک خيلي کوچکتر، سرانه هاي خود را تامين نموده  وليکن  کاري به مالکان بزرگ نداشته اند.

که در همين جا از محضر دادستان محترم شهرستان بهارستان و نهادهاي نظارتي و امنيتي تقاضامندم  که در اين باب ورود کرده و با تحقيق و تفحص کارشناسانه، درجهت احياء حقوق عمومي و بيت المال، اقدامات لازم را مبذول بفرمايند.

حال با اين اوصاف، در آينده اي نه چندان دور،  بحران جدي کمبود سرانه هاي عمومي و همينطور افزايش جميعيت، اين شهر را به چالش بزرگي خواهد کشاند که اگر اين روزها کمبود سرانه ها را جبران نکنيم در آينده به هيچ عنوان کاري نمي توان کرد.

متاسفانه، هيچگونه افزايش سرانه فضاي سبز به تناسب ازدياد جمعيت نداشته، و در خيلي از  نقاط و محلات، مراکز خدماتي و رفاهي قابل توجهي احداث نشده است و اين مقداري هم که احداث شده، براي جمعيت شهر گلستان کافي و وافي نبوده و اين خدمات عمومي، به صورت عادلانه در هيچ  محله اي  رعايت نشده است.

در حوزه حمل و نقل کمبود اتوبوس و تاکسي وجود دارد و اقداماتي در خصوص نوسازي اين ناوگان بايد صورت پذيرد. چرا که بيش از نيمي از ناوگان حمل و نقل عمومي، به سن فرسودگي رسيده است.

در بخش سرانه هاي خدماتي، با کمبود جدي مواجه هستيم و متوسط سرانه هاي خدماتي فعلي، کمتر از نصف ميزان استاندارد آن ميباشد که اميدواريم با همت و توجه شوراي اسلامي شهر و شهرداري گلستان برنامه مدوني براي جبران کمبود سرانه هاي خدماتي جهت اجرا تهيه شود و اين موضوع که از سال هاي گذشته تاکنون رها شده است به سرانجام برسد.

نمایش ادامه آرشیو