انتقال روزانه 250 تن زباله توسط شهرداری گلستان به رودخانه شور

پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ طبق قانون، شهرداری‌ها به عنوان سازمان مدیریت‌کننده پسماندهای خانگی در محدوده شهر معرفی شده‌اند که این ارگان به تنهایی نمی‌تواند در مدیریت پسماندهای خانگی قدم بردارد و قطعا فرهنگ‌سازی و تلاش شهروندان نیز در این مسیر بسیار نقش مهمی دارد که باید با تغییر الگوی مصرف، آموزش و ... به کمک شهرداری بروند.

حمید قاسمیان شهردار گلستان با اشاره به لزوم ساماندهی مرکز جمع آوری زباله در این شهر، گفت: شهرداری گلستان در راستای وظایف محوله و تعریفی به طرق مکانیزه و سنتی با استفاده از ماشین‌آلات ناوگان خدمات موتوری روزانه 150 تن از سطح شهر، جمع آوری و به ایستگاه موقت منتقل کرده و از ایستگاه یاد شده 250 تن زباله به محل تفکیک و دفن زباله ها در رودخانه شور تحویل می دهد که با توجه به پیشی گرفتن حجم خارج شده بر حجم زباله های وارده بر مرکز زباله، این مرکز به زودی تخلیه خواهد شد تا مشکلات زیست محیطی آن نیز از بین برود و با تداوم این طرح شاهد انباشت پسماندها در آن نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه جمع آوری و انتقال هر تن زباله از مبدأ تا مقصد بالغ بر 63 هزار تومان هزینه دربردارد، ادامه داد: این هزینه ها شامل اجاره سیم تریلر، دفن زباله، استهلاک خودرو، حقوق کارگران و... را شامل می شود که شهرداری موظف به پرداخت آنهاست که با احتساب مبلغ یاد شده، سالانه بیش از 5 میلیارد تومان فقط برای جمع آوری و انتقال زباله هزینه می شود.

شهردار گلستان افزود: نقش شهروندان در مدیریت پسماند با فرهنگ‌سازی و آموزش بسیار حیاتی و ضروری بوده به طور مثال استفاده از ظروف با دوام و چندبار مصرف برای مصارف روزانه خانواده‌ها و حذف ظروف یکبارمصرف غیربازیافتی و ... از جمله راه‌های کاهش زباله است که البته این موارد در برنامه های شهرداری قرار دارد تا بتوانیم گام مثبتی در این خصوص برداریم و امیدوارم با کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به شهروندان بتوانیم با رعایت موازین اصول بهداشتی و زیست‌محیطی در جمع‌آوری، حمل و بازیافت پسماندها، شهری تمیز و درخور شأن شهروندان بسازیم.

 

 

 

نمایش ادامه آرشیو