برگزاری کارگاه آموزشی دیابت و راه های پیشگیری از آن توسط شهرداری گلستان

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸

کارگاه آموزشی دیابت و راه های پیشگیری از آن در راستای ارتقاء سطح دانش شهروندان توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ به منظور آشنایی خانواده ها به خصوص مادران با انواع بیماری دیابت و راه های درمان و پیشگیری آن، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گلستان نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی دیابت در دارالقرآن شهرداری اقدام نمود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری گلستان با اشاره به موضوعات شناخت بیماری دیابت افزود : بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از مردم جهان که عموماً در کشورهای کمتر توسعه یافته یا توسعه نیافته به دیابت مبتلا هستند و شناخت و آگاهی از این بیماری می‌تواند نقش مهمی در کاهش شیوع این بیماری صعب العلاج داشته باشد.

پیری ادامه داد: تا زمانی که مبتلا به بیماری نشده ایم موضوع مورد بحث پیشگیری است که تحرک کافی، تغذیه مناسب و مدیریت تنش از موارد پیشگیری هستند که باید رعایت کنیم اما هنگامی که گرفتار بیماری دیابت شدیم تنها راه حل آن درمان است.

کارشناس تغذیه واحد سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان نیز در ادامه با تشریح اهداف کلی کارگاه، تاریخچه بیماری، علائم، تشخیص، راههای پیشگیری از بیماری و درمان بیماری دیابت، گفت: دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد و در نهایت قند خون افزایش می‌یابد و فرد مبتلا به دیابت می شود.

نمایش ادامه آرشیو