رودخانه ها و مسيل های شهر گلستان مهیای فصل بارش

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸

به منظور جلوگيري از آب گرفتگي و آلودگي هاي زيست محيطي، رودخانه ها، مسيل ها و کانال هاي شهر گلستان در آستانه فصل بارش، پاکسازي و لايروبي شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ سرپرست معاونت خدمات شهری گلستان در جریان بازدید از لایروبی رودخانه ها و کانالهای شهر گلستان، با ارزیابی مثبت روند انجام پروژه لایروبی انهار و رودخانه های شهر گفت: امسال در آستانه فصل بارش ها و به منظور آمادگی و پیشگیری از بروز سیلاب در سطح شهر لایروبی انهار و رودخانه های سطح شهر در دستور کار مجموعه مدیریت شهری گلستان قرار گرفته است.

حمزه جباری با اشاره به بارشهای سیل آسای فروردین سال جاری که باعث طغیان رودخانه شادچای شد، خاطرنشان ساخت: این مسیل که علاوه بر سرریزهای سد امیرکبیر از پساب های شهری تغذیه می کند، به  طول 3 کیلومتر از خط راه آهن تا محله میمنت آباد در محدوده شهر گلستان قرار دارد و با توجه به این که حجم قابل توجهی از رسوبات در بستر رودخانه انباشته می شود، بنابراین لایروبی کف آن امری اجتناب ناپذیر است  و بدین منظور جمع آوری و دپوی این رسوبات و نیزارهای موجود توسط حوزه خدمات شهری انجام شد.

وی با بیان اینکه کلیه نقاط حادثه خیر که امکان طغیان یا آب گرفتگی دارند، شناسایی شده، افزود: کلیه مسیل ها، کانال ها و انهار قبل از آغاز بارشها لایروبی خواهد شد.

جباری در پایان، مشارکت مردم در جمع آوری هدایت آبهای سطحی را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه دلیل اصلی آبگرفتگی انهار در داخل شهر، پسماندها، زباله ها و ظروف یکبار مصرف رها شده از سوی شهروندان است، از شهروندان عزیز خواهشمندیم با مدیریت صحیح زباله ها در مبدأ و انداختن آن در مخازن پسماند تعبیه شده در معابر، مدیریت شهری را یاری نمایند.

نمایش ادامه آرشیو