تداوم صدور پروانه ساخت رايگان در بافت فرسوده شهر گلستان

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸

شهرداری گلستان براي نوسازي واحدهاي بافت فرسوده و مناطق ناكارآمد شهري پروانه رايگان ساختماني صادر مي كند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ رحیم پرچگانی شهردار گلستان با بیان اینکه در مناطقي از شهر بافت فرسوده و سكونتگاههاي غيررسمي وجود دارد، گفت: يكي از برنامه هاي مدیریت شهری گلستان اين است كه همچنان براي نوسازي واحدها، به ساكنان اين محلات، مشوق هایی نظیر صدور رایگان پروانه ساخت ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: اهداف اصلی بازسازی بافت های فرسوده، شکل گیری محیطی امن و مطلوب برای زندگی شهروندان، کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه، سهولت دسترسی به این مناطق در مواقع بروز حوادث، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش میزان نفوذپذیری بافت فرسوده و سرزندگی محلات است و این موضوع نیازمند برنامه ریزی با عزم جدی و همدلی همه دستگاههای متولی می باشد.

پرچگانی با اشاره به اینکه نوسازی در بافت فرسوده یک فرآیند زمان بر است و نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان است، گفت: مشارکت مردمی از کلیدی‌ترین محورهای برنامه‌ریزی در زمینه بازآفرینی شهری است که تاب‌آوری شهری را بهبود می‌دهد و می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم تاثیرگذار باشد. درواقع ساکنان محله‌های هدف بازآفرینی، باید آثار مشارکت خود را در افزایش کیفیت زندگی‌شان ببینند.

شهردار گلستان در پایان یادآور شد: قطعاً بافت فرسوده شهرگلستان در مقابل حوادث، آسیب پذیر است . بنابراین از همشهریان عزیز درخواست می کنیم برای نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده خود اقدام کنند .

نمایش ادامه آرشیو