برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از شیوع مصرف مشروبات الکلی در شهرداری گلستان

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸

کارگاه آموزشی پیشگیری از شیوع مصرف مشروبات الکلی با حضور کارکنان شهرداری گلستان و با مربی گری کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ کامران پیری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری با بیان اینکه پیشگیری از بلای دامن گیر و هولناک اعتیاد از جمله وابستگی و مصرف مشروبات الکلی نیازمند آموزش و برخورداری ازمهارت ها و اصول خاصی است، گفت: مهارت هایی همچون تفکر نقادانه، توانایی حل مسئله، خودآگاهی، تنظیم اهداف زندگی، عزت نفس، توانایی مقابله و مدیریت استرس، گسترش حمایت اجتماعی، توانایی نه گفتن و مقابله با فشار گروه همسالان و کمک از متخصصین در پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی مؤثر است.

وی در ادامه به مضرات و بیماریهای ناشی ازمصرف مشروبات الکلی از جمله افسردگی، انحراف دید و شنوایی، تصمیمات غیر منطقی، کاهش ادراک و هماهنگی، کم خونی، حملات قلبی، ایست قلبی، دیابت، بیماری های ریوی، و اختلالات کبدی اشاره کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی فرهنگ سازی و اجرای برنامه های مذهبی و معنوی می تواند تاثیر مثبت و به سزایی داشته باشد .

پیری خاطر نشان ساخت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در راستای فرهنگ سازی، به صورت کارگاههای آموزشی مختلفی را در زمینه های تحکیم خانواده، اعتیاد، طلاق، روانشناسی و مشاوره را با استقبال پرشور شهروندان برگزار می نماید.

در این کارگاه آموزشی که خانم دکتر بختیاری از شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان حضور داشت، شرکت کنندگان پرسش ها و نظرات خود را در خصوص مباحث مطرح شده بیان کردند.

نمایش ادامه آرشیو