افزایش 15 تا 20 درصدی حجم تولید زباله در دهه اول ماه محرم در شهر گلستان

پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸

شهردار گلستان با اعلام افزایش 15 تا 20 درصدی حجم تولید زباله در دهه اول ماه محرم، از انتقال 380 تن زباله در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ هرساله با فرا رسیدن ایام عزاداری حسینی، علی رغم تلاش گروه‌ها و فعالان محیط زیستی به منظور آگاه سازی عمومی برای استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و عدم پراکندگی این ظروف در سطح معابر، به دلیل ناآگاهی و فقدان مسئولیت‌پذیری برخی از مردم، چهره اغلب شهرهای کشور یکپارچه مملو از ظروف پلاستیکی نذورات می‌شود و هزاران قامت در لباس پاکبانان شریف و زحمتکش شهرداری از خستگی و رنج ناشی از کار باید خمیده شود تا سطح کوچه و خیابان و جوی‌های آب از ظروف پلاستیکی پاک شود.

از این‌رو امسال نیز حوزه خدمات شهری شهرداری گلستان در ایام محرم بویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را در آماده باش کامل بسر برد تا به‌صورت شبانه روزی خیابان‌ها و کوچه‌ها را از زباله‌های مردمی پاک کنند. زباله‌هایی که با کمی مسئولیت‌پذیری از سوی مردم عزادار می‌توان هم میزان تولیدش را کاهش داد و هم بعد از صرف غذای نذری آنها را به جای پرتاب کردن در کنار خیابان، داخل سطل‌های زباله انداخت.

شهردار گلستان با اشاره به افزایش 15 تا 20 درصدی حجم تولید زباله در روزهای محرم در این شهر یادآوری کرد: در ایام سال روزانه به طور متوسط حدود 150 تا 160 تن زباله در گلستان تولید می شود که در ایام سوگواری ماه محرم بویژه روزهای تاسوعا و عاشورا روزانه حدود 30 تن به حجم زباله تولیدی در شهر گلستان اضافه شد.

رحیم پرچگانی اظهار کرد: با وجود افزایش حجم زباله تولیدی در این ایام با تلاش شبانه روزی نیروهای خدماتی شهرداری پسماندهای موجود بویژه ظروف یکبار مصرف نذری در سطح شهر در سریع ترین زمان جمع آوری شد.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در بین شهروندان و عزاداران برای رعایت نظافت شهری و انداختن زباله به محل های جمع آوری گفت: هیئت ها و دستجات حسینی همکاری خوبی با شهرداری در این زمینه داشتند.

نمایش ادامه آرشیو