کشتی‌گیر گلستانی صاحب مدال طلای جهان شد

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

امیرحسین مقصودی کشتی گیر گلستانی در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم رقابت‌های كشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در استونی، مقابل کوربان شیرایف از روسیه با نتيجه ۸ بر ۴ پيروز شد و به مدال طلا دست يافت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران؛ رقابت‌های كشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در که در کشور استونی در حال برگزاری است با قهرمانی کشتی گیر جمهوری اسلامی ایران از شهر قهرمان پرور گلستان ادامه یافت.

امیرحسین مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم این رقابتها در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر استفان کومان از رومانی را مغلوب و در دور بعد مقابل کانتا توکوریکی از ژاپن با نتیجه ۱۴ بر ۴ به پیروزی رسید.

وی در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۷ بر ۷ از سد توران بایراموف از آذربایجان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله نیز با نتیجه ۷ بر صفر احمت سلیم ایگیت از ترکیه را از پیش‌رو برداشت و راهی دیدار فینال شد تا مقابل کشتی گیر روسی قرار گیرد.

مقصودی در دیدار پایانی مقابل کوربان شیرایف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۴ پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در پایان مسابقات روز نخست تیم روسیه با 83 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد، تیم ایران با 67 امتیاز در جایگاه دوم است و تیم های ترکیه، آذربایجان، ژاپن و ارمنستان به ترتیب با 43، 40، 39 و 38 امتیاز در جایگاه های سوم تا ششم حضور دارند.

نمایش ادامه آرشیو