تحقق افزایش سرانه های فرهنگی توسط شهرداری گلستان

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

سرپرست شهرداری گلستان یکی از راه‌های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی را توجه ویژه به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در میان شهروندان به خصوص قشر جوان جامعه از طریق افزایش سرانه های فرهنگی عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ توسعه فرهنگی فرآیندی کیفی و ارزشی است و برنامه ریزی در مورد ماهیت و محتوای فعالیتها و خدمات فرهنگی از طریق ابزارهای فرهنگی حاصل می شود. این فرایند یکی از شاخص های اصلی خود باوری جامعه است و در قالب اهمیت دادن به ارزش های محلی و ملی می تواند از طریق برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی و افزایش سطح سواد و مطالعه به نیازهای معنوی و مادی شهروندان پاسخ دهد.
در همین راستا تمامی اقدامات شهرداری در راستای افزایش سرانه های فرهنگی ، با هدف نهادینه کردن مطالعه و ارتقای سطح فرهنگ در عملیاتی و اجرا می شود و چندین باب کتابخانه و سرای محله توسط مدیریت شهری در حال احداث است.
بهلول فرزین سرپرست شهرداری گلستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی به تشریح اقدامات مدیریت شهری و پروه های فرهنگی در حال اجرا پرداخت.
وی با بیان اینکه توسعه سرانه های فرهنگی در شهر گلستان مغفول واقع شده است، بیان داشت: مدیریت شهری با نگاه توسعه محور سه باب کتابخانه را در حال احداث دارد که عملیات اجرایی یکی از آنها در طبقه فوقانی ایستگاه شماره 5 آتش نشانی به اتمام رسیده و آماده واگذاری به اداره کتابخانه ها و تجهیز می باشد و دو باب دیگر در محله های قلعه میر و کوی گلستان با روند مطلوبی و پیشرفت 70 درصدی در حال اجراست.
احداث سراهای محله از دیگر اقداماتی بود که سرپرست شهرداری گلستان با اشاره به آن، گفت: سرای محله شهرک امام حسین (ع) به عنوان اولین سرای محله شهر گلستان در زمینی به مساحت 1550 مترمربع در حال احداث است و بزودی کلنگ احداث سرای محله خیابان 24 متری خیابان فرهنگیان به زمین می خورد.
نصب المان های مزین به مضامین مذهبی در راستای ترویج معنویت و زیباسازی شهر، تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل مصلی و تخصیص اعتبار برای احداث حوزه علمیه شهر گلستان از دیگر اقداماتی بود که فرزین در تشریح اقدامات شهر به آنها اشاره کرد.
شایان ذکر است اولین سالن های ورزشهای باستانی و پهلوانی (زورخانه) شهرستان بهارستان به عنوان یک بنای فرهنگی و ورزشی در شهر گلستان در حال احداث است که در هفته دولت 1398 به بهره برداری خواهد رسید.

نمایش ادامه آرشیو