اقدامات متنوع مدیریت شهری گلستان در ایجاد، تعریض و اصلاح هندسی معابر

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷

شهردار گلستان از اجرای عملیات اصلاح هندسی ورودی شهر گلستان مطابق با استانداردهای جهانی در محله سبزدشت برای کاهش پیک ترافیکی این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان؛ مهندس علیرضا عرب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تمامی شهرها، تصادفات ترافیکی از عمده مشکلاتی است که ایمنی عمومی شهروندان را به خطر انداخته و خسارات جانی و مالی ناشی از آن، همواره یکی از عوارض ناگوار حمل و نقل در جوامع امروزی است.
شهردار گلستان در ادامه اظهار داشت: به منظور ایمن سازی معابر، کاهش ترافیک و سهولت تردد وسایل نقلیه، شهرداری عملیات اجرای طرح اصلاح هندسی دوربرگردان سبزدشت را آغاز کرد.
عرب با اشاره به اینکه این پروژه بدون توقف تا خط پایان خود ادامه دارد، گفت: این عملیات شامل زیرسازی، جدول گذاری و استانداردسازی راست گرد ورودی و خروجی خیابان به سمت گلستان و اسلامشهر است.
وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه چندی پیش با حذف لاین های کندرو این محور انجام شد، ادامه داد: این دوربرگردان به خاطر اینکه در کم عرض ترین نقطه جاده ساوه ایجاد شده بود در ساعات پایانی روز ترافیک کلافه کننده ای را ایجاد می کرد و بعضاً تصادفات شدیدی را در پی داشت.
 مهندس عرب یادآوری کرد: دوربرگردان های جدیدی که برای این محور ایجاد می شود به خاطر شرایط استانداردی که دارد بر اساس اظهارات مشاوران این طرح، ترافیک را صددرصد کاهش می دهد
وی ادامه داد: طراحی این دوربرگردان به شکلی است که خودروها می توانند با همان سرعت استاندارد و بدون توقف دور بزنند، همین عامل باعث می شود تا دیگر ترافیکی در این محور به وجود نیاید، به خصوص زمانی که خودروهای سنگین در حال دور زدن هستند.
شهردار گلستان اعتبار فاز دوم این پروژه را حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تا یک ماه دیگر این پروژه زیر بار تردد خودروها می رود.

 

نمایش ادامه آرشیو